Alkonyat Twilight (USA-2008)

by

“A történet főszereplője egy különc lány, Bella, aki másik városba költözése után megismerkedik a titokzatos és jóképű Edwarddal. Szenvedélyes és szokatlan kapcsolat bontakozik ki közöttük, ám a fiúról hamarosan kiderül, hogy vámpír, aki azonban csak állati vért fogyaszt. Ahogy a páros egyre közelebb kerül egymáshoz, Edward egyre nehezebben tudja féken tartani a lány illatának hatására feltörő ösztöneit. Ráadásul régi ellenségei is felbukkannak a városban.” Alkonyat (Twilight USA-2008)

Kritika

Nagy reményekkel ültem be szerelmem ajánlásával az Alkonyat (Twilight) című filmre, nagyon kedves barátommal Zolival. Betáraztuk a legnagyobb pop-cornt és természetesen hozzá Coca-Cola -t.

Emlékezve, gyermekkoromat felidézvén amikor megkedveltem a vámpírokat, a maguk kegyetlenségével bajával sóvárságával, gondolataimban előre is visszarepültem ebbe az időbe amikor az életem teljesen felhőtlen volt és csak az aggasztott, hogy mit kell majd tennem amikor találkozom egy vámpírral. Ekkor besötétedett a terem és elkezdődött a várva várt mozi.

Lehangoló környezetben indult a film a jól bevált régi trükköt alkalmazták, amikor is egy család vidékre költözik és az iskolás tinilány egyedül marad barátok nélkül, aki természetesen depresszióra hajlamos. A további szereplők bemutatása után összesúgtunk Zolival, „te! ebbe a filmbe csupa csúnya szereplőt válogattak!”.

De ebben a pillanatban meg is változott a véleményünk, mivel végre feltűnt a főszereplő is, igazán helyes fiú mondtam, de gondoltaim rögtön közbeszóltak, vajon ez elég mostanság egy filmhez? Egy ember aki jól néz ki. Állítom nektek, semmiképp!

A film nem nagyon akart beindulni. Lassan mégis kibontakozott számomra a valóság, hogy én nem egy izgalmas filmre vetem jegyet hanem egy romantikus szép szerelmi történetre.

A baj már csak ott volt, hogy most nem voltam ráhangolódva erre. Gondolataimban mégis tudtam, hogy valamennyi izgalomnak kell lennie mivel vámpíros film, nincs gyilkolás nélkül, hiszen ez a lényege!

Csalódásom fokozódott, mert az utolsó fél óra során voltak csak, akciójelenetek, kisebb nagyobb hiányosságokkal, gondolok itt példaként arra, hogy a vámpíroknak nem volt foga. Az akciójelenetek nem voltak látványosak, inkább őszinte szóval mondva átlagosnak találtam.

A filmnek szokványos vége lett. Miután kijöttünk a moziból, elgondolkodtam, hogy ezt a filmet kinek szánták és rájöttem, olyan nézőknek érdemes ezt megnézni aki kifejezetten egy romantikus filmre vágyik, esetleg most vesztette el a szerelmét vagy még nem találta meg az igazit. Ezen nézőknek nagyon sokat fog jelenteni ezen alkotás. Aki szeretne egy kicsit elmerülni a Horror rejtelmeiben, nekik nem ajánlom ezt a filmet.

Értékelés:

Történet: 2

Látvány: 3

Szereplők: 3

Zene: 3

Műfajában: 5

Összesen adható pontok 25

Kapott pontok: 16

60%

Szerző: Frances Horror

Címkék: ,

Egy hozzászólás to “Alkonyat Twilight (USA-2008)”

  1. hekkkyrampage Says:

    Ezzel a filmmel engem is zaklattak, hogy nezzem, erdekes is volt a trailer, soundtrackjeben megtalaltam a kedvenc bandam nagy meglepodesemre (muse), de valahogy megsem vonz annyira ez a film ahogy nezem a kritikakat, es a 6.valamennyis imdb szavazatatlagot. Itttvan a gepemen vagy 3 hete, es nem visz ra a lelek, de ha igen, majd idelinkelem a velemenyem 🙂

Vélemény, hozzászólás?

