EMO

by

Jelentés: Emocionális azaz Érzéki!

Jómagam 2007 elején találkoztam az EMO irányzattal először, Nagyon szeretem az új dolgokat irányzatokat és ez különösen megfogott, tetszettek a képek a hajviselet az öltözködés. Első látásra ösztönösen, megéreztem hogy az EMO-ban a férfiak is végre kifejezhetik érzéseiket, amit eddig hiányoltam mivel a heteroszexuális társadalom nem fogadja és nem tűri azt el, hogy egy férfi is érzékeny. Erre úgy éreztem rá, hogy akkor még azt sem tudtam mit jelent ez a szó valójában. Akkor fordult meg a fejemben, hogy utánajárok. Eme cikk megírása előtt felkészültem arra, hogy rengeteg emailt kapunk majd. Lesznek majd akik mélységig rántják és lesznek akik az égbe emelik majd ezt az irányzatot.

A Kinézet: A hajad festett fekete, a szemedbe lóg, csőnadrágot hordasz, Piercing, kihúzott éles kontúrok a szemeden, Akár rózsaszín mintás vagy agresszív vasháló, halálfejek a pólóra nyomva. Persze általánosítani az öltözködést nem lehet, mivel ez a stílus annyira szerteágazó és sokrétű, és ezért csodálatraméltó számomra.

A Stílus: Ezen stílus képviselői 14-18 év közötti fiatalok, akik ebben próbálják kifejezni bánatukat szorongásukat, és megmutatni, mint minden egyéb irányzatban, hogy a társadalomban egy hatalmas hiba van. Így kívánják kifejezni másságukat még azon az áron is , hogy a homoszexualitást elfogadják. A mai homoszexuális, fiatalok is otthont találnak és utat a reális világhoz és barátokat a heteroszexuális társadalomból is. A hippi-k a ’70 – es években úgy mutattak rá a társadalom hibáira, hogy kivonultak a társadalomból, az EMO-k meg pont az ellenkezője, mert ők meg bevonulnak a társadalomba és így jelzik a hibát. Egy EMO-ban sokkal több érzés szorul mint egy más fiatalba.

Íme egy híres EMO:

emo-boy

Sokszor az EMO-k maguk sem Tudják pontosan, hogy mit is szeretnének. Jó példa erre az EMO-k egyik fő bálványa a Tokio Hotel énekese Bill Kaulitz aki, úgy néz ki mint egy EMO, de saját bevallásuk szerint a zenéjüknek semmi köze ehhez az irányzathoz. Bill Körülbelül egy éve egy komoly műtéten eset át, a hangszáláról egy cisztát távolítottak el, de már jól van és azóta több koncertet is adtak

Bill Kaulitz

billkaulitz17

Itthon a zenei életben leginkább, a korábban Punk zenekarnak indult Anti Fitness Club képviseli ez EMO-k érzelmeit.

Az Anti Fitness Club

afc

Persze sok ellenzője is van az EMO irányzatnak, ami akár erőszakosságban is kiteljesedhet. Tavaly a leg vehemensebb támadások Mexiko City-ben érték az EMOkat, ahol a helyi rockerek valóságos hajtóvadászatot indítottak ellenük. Japánban mára teljesen elfogatod lett ez a stílus ahol a mindennapi utcaképhez hozzátartoznak.

Beszélgetéseim során sokszor kifogásolják az ellenzők, hogy az EMO rengeteg „férfiatlan” elemet tartalmaz, de sose feledjük el, hogy minden stílusban van „férfiatlan”, gondolok itt a ’80 években a szűk rózsaszín testre feszülős ruhába, hosszú hajat viselő Rockerekre, de nem ez az egyetlen példa.

Iron Maiden

iron_maiden___calsas

Emlékezzünk rá, hogy minden korszakban voltak extrém fazonok, a ’70 években a hippik a ’80 években a rockerek a ’90 években pedig a Punkok és most itt az EMO. Lehet, hogy ez lesz a következő?!

Örömmel tölt el, hogy az EMO-k segítségével reményt kapott a meleg társadalom az érzéseik kinyilvánítására és megértésére. Itt kell leírnom, hogy nagyon felháborodtam a Pápa 2008 december 23 – án celebrált beszédén, amiben a homoszexuálisokat támadta.

Nos Véleményem szerint ez az EMO, én nagyon remélem, hogy sokáig fent fog maradni, mert ez, egy nagyon emberközeli stilus, és ha az összes emberben ennyi szeretet lenne mint az EMO-k ban akkor a világ jobb lenne. És egyúttal szeretném megköszönni az Összes EMO-nak és EMO szimpatizánsnak a helyes gondolkodásukat, ember szeretetüket és emberségüket

Frances Horror & Steve Horror

Reklámok

Címkék: , ,

26 hozzászólás to “EMO”

  1. Anna Says:

    Nagyon cukor vagy dugni vágyom veled csók.Csepely Anna 12.b 19 éves

  2. katu Says:

    én nem tudom mit monndjak erre én is emo vok és igazad van sokat nem tudjuk hogy mit akarunk és én ezt a stilust ezt külsőt szeretem aki meg nem szeeti az emokat az ne nézze az oldalt én igy vok vele

  3. Cwamp Says:

    van benn vmi de azt h 90es években voltak a punkok azt elirtad a punkok 60as évektöl kezdve kezdek el “világod hoditani” és az “emo”-ban semmi uj nincs:D már a’80as években is létezett-punk illetve hardcore gyökerei vannak:D de am nem rosz:)

  4. csepp Says:

    jajám, az emo sem mostanában jelent meg xD ill. az igen, amire ráhuzzák xD

  5. esztike Says:

    én is emo vok de mi nem a buzikat védjük bocsesz

  6. floofamous Says:

    Sajnos most elleneznem kell amit írtál.: ) az emo 1983 óta arat. : )És nem nem új csak eltűnt egy kis időre.És nem tudom ki ez az Esztike de egyébként igen is védjük a melegeket. és nem lehetsz ennyire kulturálatlan h le buzizod őket. és akor te már nem is vagy emo mert ha már ilyen vagy emo nem lehetsz.:/ nem akarok mondani semmit. de pozer.: S az emo az elfogadás és a tolerancia. egy része de m1 sokáig kellene magyaráznom:)

  7. natalja Says:

    hát, nem vagyok oda az EMO stílusért, de már sokkal inkább ez mint mondjuk a Skinhead stílus. hajrá!

  8. hiki Says:

    hello:)
    megkérdezhetem hogy az első képen az emos fiú ki?

  9. 8spyhunter8 Says:

    hmmm….mindenkinek a privat dolga, hogy milyen oltozkodesi illetve egyeb stilusvonalakat kepvisel es kovet….ebbe nem kivanok beleszolni, mert akkor az nem en volnek… azonban nehany dolgot szeretnek megkerdezni toled 1.nem ertem, hogy miert gondolod azt,hogy tobb erzes volna egy EMO stilust kepviselo egyenbe, mint egy magat nem EMO-nak tarto emberben? Nem nagyon hinnem azt, hogy az emo stilust kovetok tobbsegeben tobb erzelem szorulna, mint egy-egy emberbe, aki peldaul nem is hallott errol a stilusrol….2.amennyiben ez igaz, es ha mindenkiben ennyi szeretet volna mint bennuk, akkor a vilag jobb volna…HOGY LEHET AZ, HOGY HIRTELEN, PAR EV ALATT, ENNYI SZERETET-DUS EMBER JOTT LETRE? egyetertek, a vilag televan gondokkal….azonban en nem hiszem, hogy az emosok tobbsege annyira tisztaba volna ezeknek a gondoknak a tobbsegevel…nem jobban, mint az atlag….kulonos, hogy hirtelen tomegesen lettek ennek az iranyzatnak a tagjai….letezett a 80’as evekben egy iranyzat, az emocore…es leteztek ennek az iranyzatnak a kepviseloi is a 90’es evekben is…zenei szinten is…allitolag maga a JEW volt az elso emo iranyzatu zenekar…azonban miert volna egy-egy emo zenekar zenejeben tobb erzes, es eszme, mint pl. egy teljesen mas tipusu zenebe, pl. Akos zenejeben? en nem akarom bantani oket, szemelyesen nem tartom magam es nem is fogom a stilus kepviselojenek, csak kivancsi voltam, hogy miert latod ezeket igy, mert mas perspektivabol latod a dolgokat, mint a tobbseg, nekem ez jott le nehany cikkbol….es meg egy utolso dolog…”A Stílus: Ezen stílus képviselői 14-18 év közötti fiatalok, akik ebben próbálják kifejezni bánatukat szorongásukat, és megmutatni, mint minden egyéb irányzatban, hogy a társadalomban egy hatalmas hiba van.” Te tenyleg elhiszed, hogy hirtelen ennyi banatos fiatal lett, akinek szorongasteli az elete, es speciel pont ilyen oltozokbe es stilusba jarkal?? Te magad irtad, ez egy iranyzat, ami pedig a divat resze, az a legtobb esetben kulonbozik az individualis dolgoktol, ezesetben nem latom annak az ertelmet, hogy szemelyi szinten beszeljunk szuper-erzelmes emberekrol, maximum csoportszinten, ami megint csak hulyeseg:) en csak arra akarok kilyukadni, hogy ez csak egy divariranyzat, ami majd elmulik, es keveredik, ahogy mar latni lehet, amint sliponos es rozsaszin feszulos inges gyerekek jarkalnak manelet hallgatva az utcan (itt nalunk)…ok vajon minek valljak magukat?
    elobb utobb minden iranyzat lassan megszunik, atalakul, majd elfelejtik…AZ IGAZI ERZELMEKET AZONBAN NEM LEHET MEGSZUNTETNI…AZOK NEM EGY IRANYZAT RESZEI ES NEM EGY RUHAVISELETHEZ KAPCSOLODO ELEMEK…AZOK ENNEL SOKKAL MAGASABB-RENDU DOLGOK….udv

  10. Frances Horror Says:

    Tisztelt 8spyhunter8
    Az tény h minden kornak megvolt a maga stilusa és irányzata és akor nem létezhetnének ezek, ha nem lenne a társadalom hibás. Az érezelmekről az a véleményem, hogy manapság az emberek nem mutathatják ki és örülök h aki igazi emo az bátran kinyilvánitja az érzelmeit

  11. loettaXD Says:

    énis emo vok de ojancuki vagy

  12. szandyee Says:

    szerintem jó stílus az emo . én is az vagyok. szívesen megismernélek. a számom “Moderálva”. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxD

  13. sjonna Says:

    lol még beírja a számát. 😀 Ez tuti szívatás lesz…

  14. Egéjke Says:

    Nos igen de EMo 70 es évektöl van “popper” néven^^

  15. xXx Tr@sh xXx Says:

    Nah, hát ami azt illeti, én is emonak tartom magam.De az nem tetszik, hogy az emok nagy része(tisztelet a kivételnek) ennyire a melegek pártján vannak, illetve a tolerancia hívei.Az embereknek miért jó a természetel ellenszegülni?
    Amióta az ember belenyúlt a természet rendjébe, el van cseszve minden.(most a homoszexualitásra gondolok, de ez csak egy kis része az egésznek)
    Az emok pedig nem feltétlenül gondolkodnak jól.Az érzelmek és a törődés,az szép és jó, de attól függ kivel szemben.A liberális felfogás(ahogyan az emberek nagy része gondolkodik) pedig csak mocskolja a társadalmat, az erkölcsrendet, ami elég szomorú.
    Ez a hatalmas hiba, nem pedig az, h valaki elítéli a homoszexuálisokat.

    “A homoszexualitás bűn a természet ellen. A természet azt mondja, hogy a nemi ösztön egyetlen célja a szaporodás, azaz a faj megőrzése. A férfiak nemi ösztönét a nők tulajdonlása irányítja, valamint területi és hatalmi ösztönök, melyek a fennmaradáshoz szükségesek.”
    (David Lane-88 tantétel, 35 tétel)

  16. Frances Horror Says:

    T. xXx Tr@sh xXx
    Dekadens…

  17. xXx Tr@sh xXx Says:

    Inkább, mint liberális…

  18. muma Says:

    hogyan jön ide a homoszexualitás???? -_- és kömben én is az vok csak még kicsit emo-nak is különc

  19. ramóna Says:

    birlakk

  20. VIKK Says:

    Hát, olvastam én itt elég lenéző dolgokat. az a hunter elég sok köcsögséget írt az emósokkal szemben, és azt kell mondanom, nincs mindenben igaza! Én is emo vok, mégse fekete a hajam és nincs tele fémmel a szám. Sok a fekete és a szomorúság körülöttem, és hidd el, megvan az okom rá, mér. Mindenki utál, pedig nincs is okuk rá, emo lettem, most meg ezér utálnak. Az emok érzékenyebbek, mint a többiek, ennyi. És az, hogy így hordjk a hajukat meg a ruhájukat, hogy sminkelik magukat – fiúk lányok – ez nem jelenti azt, hogy hülyék. A megítélés helytelen. Több van bennünk. De van, aki csak azért emo, mert ő így lázadni akar anyuci és apuci ellen. Na, az a hülye!
    Én egy kis faluban élek, kábé a világ végén, és elképesztően szar itt kirekesztettnek lenni! A suliban azok, akik nem ismernek – sokan vannak – utánunk fordulnak és összesúgnak “nézd! Itt jönnek azok az emósok!” Ilyenkor az ember esze áll meg, komolyan. És az is tűrhetetlen, hogy a parasztok gothnak neveznek néha!
    Fekete a ruhám, szőke a hajam és emo vagyok. Leszarom, mit gondolnak, már bocs. Éltanuló vagyok, lestrébereznek, de igazából teszek a sulira! Az iskola a legszarabb dolog a világon!
    Egy eset: útáltak, gyűlöltek engem – és egy barátot – mert mások voltunk. Arcunkon komor kifejezés, csendesek, távolságtartóak… Ennek látnak minket. De nem. Több van a szokatlan külső és a rossz bemnyomás mögött!
    És nem is mondom, mit gondol erről anyám! Tudja, milyen vok, de még magának sem meri bevallani. Ellene van az emonak, de nincs is oka rá. Ahogy csak tud, azért küzd, hogy kislány maradjak és olyan legyek, mint a többiek. Hát… sorry.
    És az, hogy így védi az emo a buzikat? Az nem biztos. Vannak buzik is, de az a mellékes rész. Nem minden emo srác buzi és ne is legyen! És én is a fiúkat szeretem, nem vagyok lezbi! Nehogy azt gondold.
    Hogy az emo csak egy hülye divat, amit előbb-utóbb elnyel a világ? Nem. Az emo jó. Segíthet.
    VIKI. 14

  21. Guettabitch Says:

    Bill nem emo.!!!!!

  22. Elvorith Says:

    komolyan mondom, némelyek elég furán látják a világot. Bill nagyon nem emo, csak rá kell nézni a hajára. Nem minden emo buzi, és nem kell a buzikat védeni…1 meleg mondta nekem, h utálja a heterokat, holott ha a szülei nem lettek volna azok…nemis létezne! Én rocker vagyok, és jól tudom, hogy a rock (mind1 mijen) elég régóta létezik, milliók imádják, etalon, de ezt sem a fénykorában mondták róla, hanem utólag. Így most az emoról se lehet megmondani, mert csak utólag fog látszani a hatása.
    Nem mellesleg szerintem nem példamutató az a stílus, amely mindig sirat, mindenben csak a rosszat látja. Elhiszem h sok bánat érhette az igazi emokat, ezért lettek emok, de engem is ért egy rakat bánat, sokmindenkiben csalódtam, meg akartak ölni, mégsem nyavajgok, mert küzdeni kell az életben. NEM LEHET JÓ PÉLDA AZ ÁLLANDÓ SZOMORKODÁS, A SAJNÁLKODÁS ÉS A GYENGESÉG! Másrészt én nem vok kevesebb egy emonál, pontosan ugyanannyit szenvedek, és érzek, mint bárki más!

  23. Elvorith Says:

    ja és azt kihagytam, hogy: ‘ez a stílus annyira szerteágazó és sokrétű’ 1. Akkor miért néz ki szinte minden emo ugyanúgy? 2. Mivan?? Most akkor (a cikk elején) akarsz általánosítani, vagy sem? Mert ha nem, akkor ne kezdd általánosítással! Betehetted volna elé az ‘általában’ szócskát! Ne csodálkozz, hogy belédkötnek, ha kétértelműen fogalmazol, vagy olyan oximoront írsz le, amiben az egyik mondatod ellehetetleníti a másikat!
    Bocs.

  24. VIKK Says:

    Nekem is van pár gondom itt:
    1: a buzik törődjönek a saját dolgukkal és viszont
    2: az emok nem hasonlítanak egymásra, mindenki önmaga
    3.: nem mindenki azért emo, mert valami extranagy tragédia éri, van, aki egyszerűen csak érzékeny
    4.: sok az előítélet, miszerint az emo fiatalok mind zakkantak és utálni kell őket. ez bazinagy baromság
    5.: több emo van, mint hinnéd!!!

  25. Elvorith Says:

    oké, csak szólok, hogy elmondtam a véleményemet. Pont. Se több se kevesebb. Amúgy meg nem vagyunk ellenségek. Erre kéne rájönni… hogy mindannyian emberek vagyunk.

  26. Nazumi Says:

    hát én nem vagyok emo de tetszik a stilusa csak az öltözködése picit meg az emo pasik is lááw<3

Vélemény, hozzászólás?

