A Nyughatatlan (Walk The Line) /USA-2005/

by

“1955-ben vézna gitáros sétált be a Sun lemezstúdió ajtaján. Ez a pillanat kitörölhetetlen nyomott hagyott az amerikai kultúrában. A gitáros akkordjai ritmusosan zötyögtek, mint a tehervonat, hangja pedig mély és sötét volt, akár az éjszaka. Erőt sugárzó, átható tekintetétől és énekétől libabőrős lett az ember. Dalai, melyek a szív fájdalmairól és az életben maradásról regéltek, merészek voltak és húsbavágóak, és nem hasonlítottak semmilyen addig hallott dalra. Ezen a napon kezdődött Johnny Cash karrierje, és ekkor lépett rá személyisége átalakulásának rögös útjára is.”

A Nyughataln DVD boritó

Kritika

2005 Novemberében a Mamut áruházban volt dolgom, de hamar végeztem, eszembe jutott, talán játsszák a filmet amiről halottam. A címével nem voltam teljesen tisztába, ezért a mozi pénztárostól kérdeztem meg, melyik film az ami Johnny Cash életéről szol? Egyből válaszolt, A Nyughatatlan. Megvettem a jegyet, mindig a középső sor szélére szoktam kérni, mert nem szeretnék zavarni senkit a viselkedésemmel. Szerintem felháborító ha valaki nem tud nyugodtan ülni, és ráadásul egész film alatt zörög a pop-cornos zacskóval. Hát én ilyen vagyok! Azt hittem, egyedül leszek a terembe. Amikor beléptem meglepődtem, minden hely foglalt volt.
És elkezdődött.
Tudnotok kell, hogy egyik kedvenc korszakom az 1930-1950-es évek Amerikája.  Ez a film ide repített vissza. Délen egy farmon találtam magam, ahol egy család gyapotot szedett. A hangulat az első percben magával ragadott. Mindig minden esetben megérzem akár néhány pillanat elteltével, hogy egy film tetszeni fog e vagy sem. Most is megéreztem, ez lesz az én filmem, nagyot dobtam magamon a mozifotelban, és feszülten figyeltem.
Ahogy egyre jobban belemerültem a történetbe, ami sajnos katasztrófával kezdődött átitatott kedvenc zenészem élete, és a szerelem ami közte és June között a színpad deszkáin szövődött. Korábban említtetem már nektek, hogy ö volt az az ember aki miatt elkezdtem zenélni, de sajnos nem bizonyultam tehetségesnek ezért abbamaradt. Az egyik legszomorúbb, mégis talán egyben legvidámabb történet volt ez amit életemben eddig láttam. Erőt adott nekem, hogy a történet főhőse mi mindent megtett a boldogságért, amit nem akartak neki adni, mint egy melodráma. Örültem, végül mégis révbe ért!
Maga a film, leírhatatlan hangulatot sugárzott. Az ember amikor nézi ezt a mozit, teljesen bele tudja magát élni, a történetbe. A színészi alakítások is nagyon jóra sikerültek Johnny Cash bőrébe Joaquin Phoenix, June Carter szerepében Reese Witherspoon-t láthatjuk. Ami még különlegessé tette ezt a filmet az volt, hogy nem Johnny Cash hangján szólaltak meg a dalok, hanem a két főszereplő énekelte fel azokat, mondhatom nagyon profi módon.
Amikor kijöttem a teremből, ránéztem az órára több mint két óra telt el, nem akartam hinni a szememnek, még tudtam volna nézni a produkciót akár még egyszer ennyi időn át! Miközben sétáltam autóm felé, megfogadtam magamban, én is ilyen életet fogok élni, persze eddig is sok mindent megfogadtam már, de nem sikerült teljesíteni, ahogy ezt sem.
Ezt a filmet mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy igazán igényez mozit látni egy életrajzi történetet, vegyen egy jegyet, és mikor kijön a teremből azt mondja majd, igen ilyet tényleg ritkán látni.
A film öt Oszkár díjat kapott, különféle kategóriákban.

Értékelés:

Történet: 5

Látvány: 5

Szereplők: 5

Zene: 5

Műfajában: 5

Összesen adható pontok 25

Kapott pontok: 25

100%

Szerző: Frances Horror

Címkék: , ,

Vélemény, hozzászólás?

