Harry Potter álomkönyvtárában!

by

Az elmúlt héten, annak eredménye kép, hogy elkezdtem blogot írni, valami úton, módon megnőtt az érdeklődésem a könyvek iránt is. Elsétáltam hát a Móricz Zsigmond Körtérre, mivel korábban láttam már, ott leledzik egy könyvtár. Beléptem az ajtón, gondolataimban előre azt képzeltem el, én leszek egyedül, meglepődtem, sokan voltak. Egyből az Információs pulthoz mentem. (Félénk természetem van, kicsit visszahúzódó első alkalommal, de ha már valakivel többször találkozok, akkor, remek kapcsolatot tudok kialakítani) – Szeretnék érdeklődni a feltételekről. A Kedves könyvtáros hölgy késséggel tájékoztatott, a legjobb ajánlatuk, ha egy évre váltok olvasó jegyet, akkor 2800 forintot kell leszurkolnom, és ingyen vihetek ki könyveket, nagyon megtetszett az ajánlat, de későre járt már, nem lett volna időm szétnézni, ezért gondoltam pár nap múlva visszatérek. Így is lett.
Péntek délután három órára megbeszéltem egy találkozót, régi kedves ismerősömmel, alantas szándék kerített hatalmába, majd vele elmegyek könyvtárba, így összekötöm a kellemest a kellemessel. Felszálltunk a villamosra, odaértünk. Meglepődtem, neki volt már olvasójegye, sőt olyan, amely minden könyvtárba belépésre jogosította, Felkiáltottam, ÁH! akkor én nem veszek! Bementünk, körül néztünk. Praktikusan a katalógust számítógépen tárolják, viszonylag könnyen kiderült, eme kicsiny könyvtárba valójában semmi nem volt, amit szerettem volna. Gergő tudta a megoldást! Útnak indultunk a Kálvin Tér irányába ahol a központi könyvtár helyezkedik el. Megérkeztünk.
Egy patinás, ódon épület előtt találtam magam, ami gyönyörűen ki volt világítva. Nem nagyon nézhettem meg kívülről, mert barátom gyors léptekkel belépett az automata ajtón, nem akartam lemaradni. Hatalmas terembe érkeztünk, ahol körülbelül száz ember tartózkodott, nagy volt a nyüzsgés. Megérintet a könyvtár különleges hangulata. Olyan érzésem támadt, mintha Harry Potter álombirodalmába léptem volna be. Megcsíptem magam, Feri! Ébredj fel! Javasoltam Gergőnek, előbb nézzünk körül, mert véletlenül sem akartam úgy járni, mint a másik könyvtárba, ahol ez sincs, az sincs, semmi sincs. Arra nincs lehetőség, mondotta, mert olvasó jegy nélkül még a katalógusokig sem jutunk el. Jól ismer engem, tudja, sosem tudok eldönteni semmit, ezért rám mordult, vegyél olvasó jegyet! Nem mertem visszaszólni, befizettem fél évre 2800 forintot. A regisztráció hamar megvolt, kezemben az olvasójeggyel büszkén léptem be a bejáraton. A Nyilvántartó rendszerben megtaláltam mindent, amire szükségem volt felírtuk a polc számát, és elindultunk.  Megdöbbenésem a tetejére hágott, a könyvtár maga nyolc emelet magas volt. Felsétáltunk az első emeletre, gigantikus csarnokban találtam magam, rengeteg asztal mindenhol emberek, hatalmas nyüzsgés, megbecsülhetetlen mennyiségű mű. Döbbent áhítat fogott el, mintha földbe gyökerezett volna a lábam, nem tudtam szólni percekig, csak álltam, mint egy ütődött, aki most szabadult a bolondok házából. Lassan felocsúdtam, barátom ki tudja merre járt már. A köves polcok között eszembe jutott gyerekkorom, amikor bújócskáztunk, Gergő olvasott a gondolataimban, elkezdtünk játszani, harsány nevetés fogott el.

Központi Szabó Ervin könyvtár

Központi Szabó Ervin könyvtár
Megtaláltuk a kiszemelt irodalmi műveket, elindultunk lefelé. Az összkép elromlott. Unott képű szemüveges könyvtáros hölgy várt minket, mint egy automata, életunt arccal, néhány szót dörmögött, az orra alatt, itt tessék aláírni, majd távozhattunk színe elöl. Összenéztünk, Gerivel, és felnevettünk.
Megvoltak, hát a várva várt művek, amit szerettem volna elolvasni. Kenny barátomnak igaza volt, mikor azt írta „az ember gyenge, képes eldobni a tárgyait, mások befolyása miatt” én magam is az vagyok, bár én kicsit másképp fogalmaznék, felkeltette az érdeklődésem, a könyvek iránt kis barátom, én így élem meg.
Ismét valami új dolog történt velem egy különleges élmény, amit még nem éltem át, mindenkinek ajánlom, nézze meg ezt a könyvtárat, és biztosíthatom örömteli élményben lesz része

Szerző: Frances Horror

Reklámok

Címkék: ,

Vélemény, hozzászólás?

