Benjamin Button különös élete (The curious case of Benjamin Button)

by

“Bejamin Button (Brad Pitt) különös körülmények között született – és még különösebb élet jutott neki. Amikor ismeretlen kezek későbbi nevelőszülei küszöbére helyezik pólyáját, egy aggastyán újszülöttet bíznak a sorsra. A fiú csöpp, de nyolcvan éves. Őszen, kopaszon, meggörnyedve jár iskolába, ám ahogy telik az idő, izmai ruganyosabbá, bőre simábbá, arca mosolygósabbá válik. Számára visszafelé járnak az órák. Csak egy barátja van: egy a kislány, aki meglátja a vén ifjoncban a lehetetlen szépségét – és kitart mellette élete végéig.”

Benjamin Button különös élete

A Kritika

Mindenképp meg szeretem volna nézni ezt a filmadaptációt. Az Oscar-díj átadás nem rég történt, ezen film hármat is megkapott belőle. Barátom Zoli, nem nagyon szeret olyan mozit megtekinteni, ami nem látványos. Ő csak ezt mondja: „Ezt otthon DVD-n szeretném megnézni” Nálam viszont más a helyzet, szeretek beülni egy terembe, lenyűgöz a hatalmas vászon, a bömbölő hangteknika.
Kezemben négy liter pop-corn, egy üveg Cola light, már startra kész voltam. Sok dicsérő szót hallottam Benjamin Button különös életéről, tudtam nem egy mozgalmas film, de sok esetben nem is ez számít, hanem sokkal inkább szeretem átvenni a mű hangulatát. Ez eddig nem túl sok esetben sikerült, bár egy emlékezetes film kapcsán, átélhettem. A címe: Angyalszív. Rendezte Alan Parker A tegnapi nap váratlan eseményei mikor megismerkedhettem a legönzőbb legádázabb gonosszal Hoolie az önjelölt celeb személyében, kinek ön centrikus gondolkodásmódja és rosszindulat talán már örökké nyomot fog hagyni lelkemben. Ha valami rossz ér, nagyon nehezen tudom feldolgozni, és a gondolataim összezavarodnak. Ezt vettem észre Hoolie gondolataiban is, az a srác sajnos teljesen labilis és zavarodott. Javasolnám, forduljon idegorvoshoz, amíg teljesen el nem uralkodik rajta az őrület.
Már a reklámok, filmajánlók is véget értek, a teremben az emberek elcsitultak, jött a főcím. Az első világháború befejezésének napján vagyunk, egy gyermek születik, de meglepően, úgy mint még soha senki. Nyolcvan éves öregember testében. Az édesanyja belehal a szülésbe. Az önző apa, eltaszítja magától a gyereket, „Ott felejti” egy idősek háza lépcsőjén, tizennyolc dollárral a pólyában. Az újszülött élete, pont ellenkezőleg halad, mint egy átlagos embernek. Neki a lelke öregszik, miközben a teste fiatalodik, és végül amnéziásan, de csecsemőként hal meg, szerelme karjaiban, ki ekkor már nyolcvan éves.
Eleinte nem nagyon találtam, azt a kis szalmaszálat, mi elválasztja a jó filmet a rossz alkotástól. Mivel Brad Pit kinézete és színész tehetsége sem kiemelkedő a számomra, úgy éreztem az első pillanatban, nem az én filmem lesz. De ahogy szépen lassan telt múlt az idő, egyre jobban belemerültem. Megismerkedtem Benjamin Button életével, ami azon kívül, hogy visszafelé játszódik semmi különleges és újdonsült dolgot nem tartalmazott. Egy teljesen egyszerű szerelmes történet, igen csak különös és átható befejezéssel. Érdekes ebből a szemszögből nézni a halált és az elmúlást, szívszorító mint mindig, mikor egy csecsemő hal meg egy öregasszony kezei között. Persze, ha jól belegondolok, az élet ott ér véget pontosan ahol elkezdődött. Amikor megszületünk csecsemőként, teljesen magatehetetlenek vagyunk, és mikor közeleg a vég, és a vénség velünk van, ráébredünk, ez a vég kezdete, és nem a kezdet vége. A testünk elhasználódott, emlékeink megfakultak, nehéz ezt megérteni, miért is történik. Talán mert a fájdalom a kín elnyom mindent ami szép volt. El tudom képzelni, sok esetben a halál megváltás is lehet.
A film a vége felé közeledve elérte a kellő hatást, megrázott átéltem a történetet. Voltak benne, különös események, amik jól példázták az elmúlást. Gondolok itt a film kezdetén, az órásmester történetére, kinek a fia elesett a háborúban és ő alkotót egy hatalmas órát, ami visszafelé járt. A felavató ünnepségen, mikor megpillantották, gúnyosan nevettek rajta, mire ő azt mondta: „az óra azért jár visszafelé, mert így a háborúban elesett fiaink talán visszatérnek hozzánk”. A másik ilyen egy ember története akibe hétszer csapott a villám.
Ezt a filmet, azoknak ajánlom, akik fel vannak készülve egy hosszú történetre, és vállalják a kockázatot, hogy esetleg nem fog nekik tetszeni. Összességében nézve, boldogan jöttem ki a teremből. Úgy éreztem, megérte beülnöm, és megismernem Benjamin Button különös életét.

Értékelés:

Történet: 3
Látvány: 5
Szereplők: 4
Zene: 3
Műfajában: 4

Összesen adható pontok: 25
Kapott pontok: 19
77%

Szerző: Frances Horror

Reklámok

Címkék: ,

Egy hozzászólás to “Benjamin Button különös élete (The curious case of Benjamin Button)”

  1. hekkkyrampage Says:

    nekem nagyon tetszett 🙂 szép film.

Vélemény, hozzászólás?

