Hogyan hagyd abba a dohányzást. Tippek és trükkök

by

Körülbelül napi két doboz mentolos cigit szívtam el, akkoriban hegyen laktunk, éreztem egyre nehezebben tudok feljutni a házunkig. A reggel mindig úgy indult, hogy köhögtem, fulladoztam, de ezek a tünetek fél óra alatt megszűntek, és én egyből rágyújtottam. Az ébredést nem tudtam elképzelni kávé és cigi nélkül. Ha nem volt kéznél akkor az a reggel rosszkedvű és hiányérzettel teli volt. Akkoriban, már lehetett hallani a médiában a dohányzás káros hatásairól, a pénztárcámat is eléggé megterhelte, és büdösnek is éreztem magam. Hát rászántam magam! Leszokok!

Cigi

Ebben az időben sok pénznek számított heti négyezer forint, és nekem nem is volt annyim, ezért anyukám segített. Elmentem a körzeti orvoshoz, és felírattam magamnak nikotin tapaszt. Miután kiváltottam a gyógyszertárba, elolvastam a benne lévő tájékoztatót, Legjobban figyelmes arra a részre lettem, mikor azt írták: Ha rágyújt miközben a nikotin tapaszt használja rosszul lesz!
Mondom magamba ennek fele sem tréfa, akkor ma még kiélvezem az utolsó szálak által nyújtott élvezeteket, és holnap reggeltől egyszerűen nem gyújtok rá. Miután felébredtem, nem tudtam megállni, a reggeli kávé cigi kombót, mondtam magamba ez lesz az utolsó. Meggyújtottam a cigarettát, és hatalmasat szippantottam belőle, kiélveztem teljes egészében ezt az örömöt, mert akkor úgy gondoltam ez az utolsó ilyenfajta élvezet az életemben. Ha visszagondolok, ezekben az időkben már nem a szertartás, hanem a nikotinfüggőség kötött láncolt a cigihez. Miután eléget, megnyugodva felragasztottam a tapaszt a bal vállamra. Ez a különleges kiképzésű párna nikotinnal van átitatva, és a módszer lényege a következő. Háromféle méretben létezik napi harminc szál cigaretta nikotin adagjának megfelelő, napi húsz szál, és napi tíz szál. A kúrát három hónapig kell használni, havonta csökkentve a tapasz méretét.
Pár óra elteltével egy kicsi stressz ért, tudjátok csak éppen akkora amikor az ember ösztönösen előhúz egy cigarettát, de én nem tettem meg! Estére annyira elfajult már a dolog, hogy ültem az ágyam szélén, anyám megpróbált hozzám szólni, de nem voltam képes válaszolni neki, annyira hiányzott a cigi, és annyira feszült ideges voltam emiatt. Megkértem, most ne beszélgessünk. Ma már tudom azon az estén azért nem gyújtottam rá, mert féltem rosszul leszek. Valóságos fizikai fájdalmat okozott a cigaretta hiánya, Akkor és ott szembesültem vele, leszokni csak akkor tudok ha mellé még vasakaratom is van, mert a tapasz csak segíteni tud, és én kellek hozzá igazán! Levettem a tapaszt és nyugovóra tértem, hamar elaludtam.
Másnap reggel, már nem hiányzott annyira ez a szenvedély, bár a megszokás és az a jól begyakorolt mozdulat mikor, az ember a szájához emeli a cigit az úgynevezett pótcselekvés, mert van mikor azért gyújtunk rá, mert egyszerűen unatkozunk. Ekkor értettem meg azt is, hogy milyen nehéz lehet leszokni a kábítószeröl, mert ha valami az igazán bekebelezi az embert. A következő napokban, egyre jobban alakult a helyzet, és egyre könnyebb is volt cigi nélkül. Lás csodát a három hónap is elrepült a tapasz is elfogyott, és én nem kívántam a bagót.

Cigi

Néhány évvel később, egy gyenge pillanatomban rágyújtottam, a környezetem dohányzott sokat buliztunk, de ez csak egy nyár volt, és miután véget ért egyszerűen lettem, és nem nem hiányzott. Ez az évek során többször is megismétlődött, de én soha nem szoktam vissza a cigire.
Azoknak ajánlom ezt a cikket, akik még nem gyújtottak rá, hogy lássák milyen nehéz abbahagyni, és mindenképp fontos a vasakarat, hogy ezt a célt elérhessük. Azoknak pedig akik fontolgatják a leszokást és egyre csak azt hajtogatják magukban, nem tudom abbahagyni, hívják segítségül a nikotin tapaszt és menni fog! Én mindenképp drukkolok nektek!

Szerző: Frances Horror.

2 hozzászólás to “Hogyan hagyd abba a dohányzást. Tippek és trükkök”

  1. Dave Says:

    Király! Ez nagyon életszagú, ezért tetszik, semmi propaganda!

  2. Adry Says:

    Nekem csak apukám dohányzik:(Rémálmaim vannak!!!SEGÍTSETEK!!!

Vélemény, hozzászólás?

