Sir Lancelot. A lovagok éttermében.

by

Nem mindennapi élményben volt részünk, mikor beléptünk kis csapatommal a Sir Lancelot éterembe. Bár elég fáradtak voltunk, mert egy új üzletet nyitottunk a Lurdy házba. Aki csinált már ilyet az tudja mennyi munkával jár. Már csak néhány lépcsőfok, és leülhetek, csak ezen járt az agyam, mikor megtettem a lefelé vezető utat. Egy hatalmas (kb. 10 méter hosszú) Tölgyfaasztalt pillantottunk meg rajta a reserved tábla. Ejha ez lesz a mienk?! A pincér elébünk sietett. Köszöntöttük, – az Euronics csapatának foglaltunk egy aszatlat 25 főre. – mondottam. A Pincér rámutatott a föntebb leírt hosszú tölgyfa asztalra. – Parancsoljanak uraim ez az önök asztala.

Az Étterem

Az Étterem

A helyiség tökéletesen mintázta a filmekből már jól ismert lovagkori fogadókat. A falon díszek, kardok vértek, mindenhol félbefűrészelt és haránt fektet, simára gyalult lakkozott tölgyfa asztalok. A világítás stilizált kocsikerékre emlékeztető gyertyatartó, amiről el tudtam képzelni, hogy regés régen, mikor a részeg lovagok összeverekedtek, ezen lógva menekültek el.  A padló durván döngölt agyagból, a falakat vakolatlan tégla borította. A pincérek korhű öltözetben. A színek közül a zöld dominált.
Még nem sikerült az ámulatból felocsúdnom, a pincér máris nekem szegezte a kérdést. – milyen italt hozhatok? Aperitifnek jófajta pálinkát rendeltem, utána egy kancsó vörösbort. A rövid ital üvegpohárban, míg a bor egy hatalmas kupában érkezett meg. Felálltam és tósztot mondtam, felhajtottam a pálinkát. Éreztem amint testemet forróság önti el. Talán a fáradtság miatt, a szesz azonnal hatot, mindjárt beszédesebb lettem. Kellemes hangulatban diskuráltam barátaimmal, sokat nevettünk, a vicces történeteken, amik az üzlet berendezés közben történtek. Hamarosan megérkezett a vacsoránk (mert hát előre megrendeltük). Első fogásként, francia hagymaleves cipóban. Először kicsit furcsának találtam, mivel még sosem ettem ilyet. Kanalamat alámerítettem. Nagyon ízletesnek találtam. A végén a cipót is megkóstoltam.

A kiszolgálás

A kiszolgálás

Gyorsan eszek, anyukám mindig mondja – nem kell sietni kis fiam, nem eszi meg előled senki. Én már végeztem, mikor a barátaim a felénél lehetek. Mosolyogva néztem rájuk, jó volt látni, mindenki arcán a megelégedettséget. Bőszen töltöttem kupámba vörösbort, és elégedetten nyugodt szívvel hörpintettem föl. A pincérek leszedték az asztalt, és azonnal megérkezett hat darab fatányér. Rajta hatalmas húsok szalonna, és köretnek krumpli. Gyönyörűen tálalva, tudjátok a kinézet és az első benyomás sokat számít, mert ha ez pozitív akkor az ember örömmel és szívesen kezd hozzá a lakomához. Az asztalon csak kanál volt. Ejha mondtam magamba mégis tudnak hibázni, elfelejtettek villát tenni az asztalra?! – Pincér legyen szíves, elfelejtettek villát hozni! – Nem tudok adni, nálunk nincs, mert abban az időben még nem használtak olyat az emberek – mondotta. Megköszöntem, az asztal körül ülő társaim jóízűt nevettek rajtam, persze ők sem voltak ezzel tisztába. Én is velük kacagtam, nem éreztem magam egy percig sem kellemetlenül, inkább önfeledt jókedvű voltam. Igazán mókás volt kanállal és kézzel lakmározni, mint régen a lovagok és szolgáik tették. Végezetül rendeltünk még vörösbort és az este további részében beszélgetünk,vigadtunk.

A társaság

A társaság

Miután hazafelé indultam, és mivel nem vagyok gazdag ember, ekkora fényűzést nem engedhetek meg magamnak, és mert a hely is tökéletes volt, nem beszélve az elénk tett étel minőségéről, mennyiségéről. Ezért ezt az éttermet mindenkinek tiszta szívemből ajánlani tudom. Ha ki szeretnél lépni egy kicsit a 21.-ik század rohanó világából látogass el ide és a szíved tele lesz boldogsággal.

Szerző: Frances Horror

Címkék: ,

Vélemény, hozzászólás?

