Jubileum! 60 éves a Forma 1

by

Két évvel ezelőtt, mikor Michael Schumacher még versenyzett a Forma 1-ben minden vasárnap délután ott ültem a televízió előtt. Imádtam nézni, mikor kedvelt bajnokom hülyét csinál a többi indulóból. Persze könnyű nekem, nem nagy kunszt egy olyan embernek szurkolni, aki úgyis nyer! – Vágták a fejemhez barátaim akkoriban. Ma már belátom, igazuk volt, én mindig sírva nevettem, mikor a reménytelennek tűnő helyzetekben Schumacher, fordított a dobókockán, és felállva tapsoltam, mikor elsőként haladt át a célvonalon. Akkoriban az irigyek így nyilatkoztak róla: Nem is Schumacher nyer hanem az autó, vagy e-képp fogalmaztak, ha beülhetne a Ferrariba Sato, akkor ő is világbajnok lenne. Számomra ezek a megnyilvánulások, csak annyit jelentetek, hogy az illető ki mondta, erősen tudatlan. A Forma 1 csapatmunka, ahhoz nem elég egy sofőr, minden alkatrésznek szakértője kell hogy legyen, de talán a legfontosabb véleményem szerint az, amikor a pilóta beállítja magának az autót, és ezáltal konstruktőrré is változik. Schumacher ebben is óriási volt. Abban viszont biztos vagyok, hogy azokban az időkben ha ő beült volna bármelyik versenyautóba, a köridőt plusz egy másodperccel javította volna meg!

Michael Schumacher

Michael Schumacher

Aztán egy kora őszi vasárnapon bejelentette, visszavonul. Azonnal tudtam, soha többé nem lesz számomra olyan élvezetes eme sport, mint eddig a percig. Sosem felejtem el a hír annyira megrázott, hogy nyugtatót kellett bevennem. Két hét múlva pedig következet az ominózus utolsó futam, amin elindult. Nézzünk belőle egy kis összefoglalót, mire is volt képes.
Nem túl jó rajt után, a negyedik helyen haladva defektet kapott. Így visszaesett az utolsó helyre, de ne legyintgessetek, mert volt ahhoz képest is fél kör a hátránya. Ahogy a verseny haladt és rótta a köröket bravúros teljesítményt mutatott. Színtiszta nyílt sisakos küzdelemben, egy az egyben, test a test ellen, megelőzött 18 autót, és a negyedik helyen fejezte be a versenyt. Akkor már biztos voltam benne, ezt senki más nem tudta volna véghez vinni, és igazam lett.

Marlboro Ferrari

Malboro Ferrari

A szokásom továbbra is megmaradt, persze változott alakult, már nem teszek félre minden programot, hogy láthassam élőben a versenyt, de magnószalagra rögzítem, és még aznap este megnézem. Semmi sem olyan már, mint régen, csillagok felvillannak majd lehullnak! Fernando Alonso, ki valamelyeset pótolni tudja számomra a hétszeres világbajnokot. Tudom ö képes arra, hogy nyerjen, hát ö lett az új kiválasztott, aki elnyerte az én támogatásomat is.
Vasárnaptól ismét hódolhatunk eme szenvedélyünknek, gyönyörű tájakat városokat ismerhetünk meg a Forma1 által. Remélem egyszer lesz rá pénzem, hogy a Hungaroringen élőben láthassak egy futamot, bár igazi nagy élmény akkor lenne ha Schumachernek drukkolhatnék, sajnos erről már lekéstem. Rosszul esik, hogy vannak dolgok, miket sosem kapok már vissza, melyek egyszerűen elmúltak.
Nézzünk két nyilatkozatot a futam előtt.

Hamilton “nem hiszi”, hogy pontot szerez vasárnap
Jelenleg nem elég gyorsak, véli.

McLarenLewis Hamilton elárulta, megpróbál ugyan optimistán hozzáállni a közelgő hétvégéhez, de igazából maga sem bízik a pontszerzésben. Arról ugyanakkor meg van győződve, hogy a McLaren az idény során feltámad hamvaiból.

Brawn: A Ferrari azért óv, mert gyorsabbak vagyunk

Ross BrawnA Renault, a Red Bull és a BMW is benyújtotta óvását
Hivatalos formában négy csapat nyújtott be óvást a Brawn GP, a Toyota és a Williams diffúzora miatt, Ross Brawn azonban továbbra is biztos igazában, és úgy véli, korábbi csapata, a Ferrari egyszerűen nem tudja elviselni, ha valaki gyorsabb náluk.

Szerző: Frances Horror

Reklámok

Címkék: , , ,

Vélemény, hozzászólás?

