Ne bántsátok EMO barátaimat! 1. rész. Avagy véleményem a cigányokról.

by

Érdekes területet közelítenék meg a saját szemszögemből. Egy zavarodott elme, gondolataiba próbálnék belelátni szubjektíven.

Először is elgondolkodtat, a cigányság viselkedése Magyarországon. Eddig, úgy éreztem, nem lehet általánosítani, és talán a mai napig ez így is volt. Azonban napjainkban már a helyzet annyira leromlott, hogy jómagam is beálltam a sorba. Kérdezitek mért? – elmesélem nektek.

A napokban kedves barátom, a Margit szigeten pihent a barátnőjével, csókolóztak, élvezték a napsütést, és tiszta szívvel érzelmesen szerették egymást. Ekkor odalépett hozzájuk két cigány származású férfi, és minden ok nélkül inzultálták őket. Erre kedves barátom és hőn szeretett barátnője elindultak hazafelé, de a cigányok nem tágítottak. Követték őket, ordenáré szavakat vetettek rájuk, csúfot űztek belőlük. A lelki terror, és a félelmetes agresszió csak a Westend City Center bejáratánál ért véget, ahova már nem mentek utánuk. Felháborító, hogy ez megtörténhet a Margit szigeten!

Margit sziget

Margit sziget

Sokatok legyint egyet, áh, ez csak egyedi eset, nos, sajnos nem. Ez csak egy példa volt, amit kiemeltem a sok száz végighallgatott történet közül, amit fiatal barátaim átélnek. Egyszerűen képtelen vagyok felfogni, mit élveznek ezeken a helyzeteken a cigányok. Mi a céljuk, mit akarnak ezzel elérni? Véleményem szerint, azok az emberek csinálnak ilyet, illetve élik ki magukat ebben, akik tanulatlanok, olvasatlanok. Azt tudnám javasolni a Magyarországi cigányságnak, hogy képezzék magukat, és próbáljanak beilleszkedni a társadalomba. Nem fogadom el tőlük azt, hogy a társadalom nem tudja őket elfogadni, felháborító gondolkodás, ők inzultálják az embereket, nekik kell alkalmazkodniuk, fordítva ez nem lehetséges. Ez sajnos nem egy generáció alatt megoldható probléma. Ha a szülők tanultak, műveltek lennének, akkor gyermekeiket, születésüktől kezdve, úgy lennének képesek nevelni, hogy fogékonyak legyenek a szép dolgokra, s ha ez megtörténik, az értékítéletük is reális lenne, talán nem is szembesülnének a rossz, vagy csúnya dolgokkal soha többet. Nem érdemes valakinek a bőrszínére fogni azt, hogy őt a társadalom ezért nem fogadja el. Ha a cigányok nem csinálnának ilyeneket, mit magyar ember nem tesz meg, esküszöm, senkit nem érdekelne a bőrszíne, de valljuk be őszintén, nem azoknak kell megváltoznia, mert hát hova is tudna változni, aki normális gondolkodású.

Fővárosi bíróság

Főváros bíróság

Másik példa, amit jómagam éltem át, az üzletünkben történt, Agresszív cigány férfi, egy vékony elesett, emberrel jelent meg, és vásároltak egy 150 000 Ft. Értékű LCD televíziót természetesen hitelre. Rossz érzés volt, amíg ök. bent várakoztak, addig kint az üzlet előtt strázsált, három tagbaszakadt társuk. Mikor a kisember megkapta a hitelt és átvették a televíziót, visszatértek, és ezt mondták. – most vásárol egy laptopot is. Persze a válaszunk erre egyértelműen nemleges volt, mire rossz ízű megjegyzéseket tettek, megfenyegettek minket, és becsapva maguk után az ajtót távoztak. Felháborított minket a viselkedésük, ahogy, amilyen erőszakos agresszív módon viselkedtek, és tisztán látszott számunkra, hogy ezek a férfiak kényszerítették, a szerencsétlen áldozatot arra, hogy ezt megtegye.

Miért nem kell a cigányságnak dolgoznia? Miért gondolják azt, hogy nekik így kell élni az életüket?

A múlt hónapban mikor a Pesti központi kerületi bíróság, harmadik emeleti folyosóján tartózkodtam, más nem, csak cigány várakozó volt. Ne mondja nekem azt senki, hogy a Magyarok ugyanolyan arányban törvénysértők, mint ők.

Felszólítom a Magyar cigányságot, térjen jó útra, illeszkedjen be a társadalomba, és hagyjon fel a bűnözéssel!

Én a harmadik generációs EMO!

Szerző: Frances Horror

Címkék: , , , ,

10 hozzászólás to “Ne bántsátok EMO barátaimat! 1. rész. Avagy véleményem a cigányokról.”

  1. LeeRyan Says:

    szia!
    egyetértek a cikkel, egy csomó minden dolog eszembe is jutott, de ezeket hely és idő hiányában inkább nem írnám le.

    2 hetet voltam gyakorlaton fehérváron az ügyészségen. na aztán ott voltak ám esetek rendesen. bírósági tárgyaláson sokszor úgy megfenyegették a cigányok az ügyészeket, hogy még mi gyakornokok is csak néztünk. se tisztelet a bíróság iránt, se semmi. a bíróság folyosóján fehér embert tényleg elvétve látni….

    ami engem még nagyon idegesít, hogy délutánonként a mónika showban is meg a joshi barátban is, egyfolytában cigányok vannak. nem hiszem el, hogy ez kell a népnek!!! annyira irritálnak így is mindenkit, hogy miért kell még őket mutogatni?!

    ja meg gimi 4-ben osztályfőnökit is kaptam a cigány-kérdés miatt. tolerancia nap volt a suliban :)))) aztán osztályfőnökin az volt a téma, hogy hogyan lehetne őket szocializálni. erre 3 barátommal kifejtettük, hogy az újszülötteket el kellene venni azoktól a szülőktől, akik segélyért csinálnak gyereket, aztán el kellene gondolkodni egy sterilizáló eljáráson is. mindezt teljesen kultúráltan fejtettük ki. mérlegeve a sérülő jogokat is. na akkor az ofő megkérdezte, hogy ezeket komolyan gondoljuk-e?! mondtuk, hogy igen, na akkor kaptunk egy akkora osztályfőnökit mint az állat. ráadásul el is kellett mennünk egy 7ig a helyi kisebbségi szervezethez segíteni. na ez aztán nagyon fasza volt…..

    ja meg hozzáteszem, hogy nekem addigra már féléve megvolt a cigány középfokú nyelvvizsgám. c-tipusú rigó utcai. szal kicsit jobban értettem pár cigány szokást, kultúrát, mert rendes, tiszta cigányok oktattak és sokat kérdeztem tőlük a szokásaikról (szeretem tanulásnál a háttérinfókat is megtanulni, körbejárni a dolgot stbstsbstb) és tudom, hogy cigányságon belül is van kőkeményen rasszizmus (beás cigányok, oláh cigányok stb) így ebből a szempontból is kifejtettem a véleményem, ami szintén kultúrált volt, de azért az osztályfőnöki járt érte…… persze érettségi előtt nem nagyon akartunk ebből nagy botrányt csinálni, úgyhogy elmentünk a kisebbségi szervezethez segíteni (borítékolás, fénymásolás stb)

  2. Yuki Montana Says:

    Ez így is fog maradni az biztos de nem mindegyik kisebbségi ilyen.szerintem egy ember miatt nem kell elítélni az összeset.amúgy nemcsak az emokat bántják mindenkit aki gyengébbnek néznek maguknál nekem van cigány ismerősöm és nem ilyen.azt az embert sajnálom aki hitelt vett fel nekik tv és utána még laptopot is akartak nembaj igy járt az ember ugyanis ha valamire kényszeritik az már eléggé nem törvényes

  3. SzerintemNemLényeges Says:

    véleményem szerint mi magyarok ugyanannyit szegünk törvényt mint a cigányok csak a cigányok sokkal primitivebben. hány olyat lehet hallani a hiradóban hogy egy cigány kijáccotta az adójogokat és milliókat nyult le az országtól? hány cigány politikusunk van? (azokat leszámitva aki a jogaikat védi.) a magyaroknak ottvan a hiradó, cigányoknak meg a mónika show. ők a pillanatnyi boldogságért teszik mimeg a hoszutávúért.. de mi kevesebbet is bukunk le. persze most csak saját tapasztalatból tuttam kiindulni szóval nyugottan mondhattyátok hogy hülye vagyok

  4. LeeRyan Says:

    SzerintemNemLényeges:

    viszonylag igazad van, de szerintem kevésbé rázza meg az embereket “néhány” millió lenyúlásáról szóló hír, mint egy erőszakos bűncselekmény. annál sokkal jobban érződik a cselekmény társadalomra veszélyessége. a cigányok többsége a fajfejlődés alacsonyabb szintjén megragadt egyén, akik azt hiszik, hogy mindenre az erőszak a megoldás és ezt a környezeti hatások fel is erősítik bennük.
    persze más kérdés, hogy a “becsületes” cigányok helyzetét megnehezíti az az előítélet, amivel nap mint nap találkoznak és ebbe egy idő után mintegy beletörődve talán ők is a bűnözést választják. a társadalom hamar stigmatizál, bélyegez meg másokat és ezeket az előítéleteket nem tudják levetkőzni. kicsit leegyszerűsítve írtam.

    szal az éremnek mindig két oldala van, meg a két oldal közötti köztes rész:) de nem igazán látom esélyét, hogy valaha is a cigány kérdés megoldódjon.

  5. pf Says:

    itt most nem arról van szó, hanem arról h a legtöbb cigány mellett NEM lehet élni! nekem is volt már nem1 konfliktusom, és csak hálát adhatok a sorsnak h nem lett ebből tetlegeség, sőt rajtam is múlik, mert bizonyos területeket kerülnöm kell! ha élni akarok, nem vicc..
    magyarország, közbiztonság = 0

  6. Frances Horror & Steve Horror Says:

    Szerintem ha a negyrészük ilyen akkor nem bűn az általánosítás.

  7. enci Says:

    nekem is volt ügyem cigányokkal. a metroaluljárókban szoktak lenni az én “barátaim”, akik gyerekeknek kéregetnek egy darab szórólappal.
    miközben a boráros téren ültem, jött egy hév, amiről leszálltak ŐK, egy nő és 3 férfi, természetesen cigányok ugye. eleinte rájuk se néztem. miközben elhaladtak mellettem én lefelé néztem, és a nő úgy arcon csapott, hogy majdnem leestem a padról. a körülöttem lévő rengeteg ember pedig elfordult.. ennyit erről.
    [165 cm és 45 kg vagyok. emo. pont.]

  8. Sonic™ Says:

    Sziasztok!
    A hozzászólások sorát csak annyival szeretném bővíteni, hogy ébn a lelkemet kitettem azért, hogy főiskolás legyek, 4 évig ki sem látszódtam a tanulásból, letettem a középfokú angolt stb…
    Vicces, hogy az egyik roma ismerősömnek ugyanannyi pontja lett 2,7es átlaggal mint nekem 4,7-el. Megkérdeztem a dolgot s a válasz pedig az volt, hogy ő hátrányos helyzetű. Ja persze ő hátrányos helyzetű én jóformán nem is ismerem az igazi szüleimet, nagyszüleimmel élek akik nyugdíjasok stb….
    Nem vagyok rasszista, nincsenek ilyen hajlaim és igyekszem jóindulatú lenni az emberekkel de ez az eset nagyon feltolta bennem azt a bizonyos pumpát. Persze a történtek után sem gyűlöltem meg őket, mert minek? Az élet túl rövid ahhoz, hogy gyűlölködéssel töltsük. IGEN engem is vertek\ vernek is meg romák sőt a laptopom is el akarták venni ( ami nálam létszükséglet a tanulmányaim miatt).
    Biztos, hogy vannak rendes romák is csak mi pont azokról hallunk akik valami gaztetett követtünk, a média is csak a rosszat közvetíti róluk ami szerintem hozzájárult ahhoz, hogy mi magyarok sztereotipizáljuk honfitársainket. IGEN honfitársainket, mert ők is azok bármennyire is kapálóznak a dolog ellen.

  9. miyabi Says:

    Nekem nincs általános véleményem, csak tapasztalatom.
    Suliban összevertek, Borároson le akartak nyúlni. Ha a buszra felszállnak, csak ők üvöltözne, macerálnak, senki más.
    Messze nem vagyok fajgyűlölő, szeretem a keletieket, amerikaiakat, és igazából minden külföldi népet. De ezek, komolyan, egyszerűen nem tudnak viselkedni. Én sajnálom, hogy szegény a többségük, de pont nem ők a rosszak, hanem az aranyláncos, BMV-vel járó kigyúrt barnák.
    Szal bocs, de én csak rosszat tapasztaltam, de lehet, hogy az én környezetem rossz.

  10. Norbi Says:

    Szokásos téma. Ismerősöm szerint a vérükben van, nemcsak az a lényeg, hogy tanultak e.. anyja tanár általánosba, sok roma diákja van.. van egy roma család, akik gazdagok, de tanultak, na az ő csemetéjük is abba a suliba jár.. egyszer összeveszett vele egy másik roma osztálytársa, és hát ja, összevesztek, de akkor az “okosabbik” is elővette a rosszabbik énjét, és ugyanugy szidta, és ugy viselkedett, mint a másik.. Tényleg, ez már nem általánosítás..

Vélemény, hozzászólás?

