BKV. Figyelő! 1. rész.

by

Egyre nagyobb a nyomor  országunkban, és mindezek tetejében, még tovább nyomorítják életünket, persze nem egy ujjkeletű dolog ez, vagy inkább fogalmazhatok úgy, egy régi visszatérő történet. Vegyük most górcső alá a BKV-t.
Nem elég az, hogy a járatokra nem lehet felférni, mivel ritkán járnak mint a fehér holló, de a polgárok kivannak téve, a rosszmájú BKV. alkalmazottaknak is. Nem egyszer tapasztaltam már, és gondolom ti is, hogy az orrotok előtt csukta be a busz sofőr az ajtót. És amikor rábámultam, akkor egy gyenge mosoly hagyta el az arcát. Persze láttam már olyat is amikor az ilyen buszsofőrt megregulázták.

Piros hetes

Piros hetes

Az alábbi történet egy nyári délután játszódott le a szemem láttára. A jól ismert Ferenciek terén. A kövér buszsofőr, ki a 7-es buszt vezette, jó szokása szerint, egy a jármű után futó fiatal ember előtt vágta be az első ajtót. Erre a fiatal ember, ki hatalmas izmokkal bírt, egyszerűen felugrott, a busz elejére, megkapaszkodott, az ablaktörlőkbe, lábaival a lökhárítón állt, eme kívülről nézve groteszk jelent, min a buszsofőr nem nevetett, hanem halálos félelem ült ki az arcára. A Fiatal, a következőket ordította a sofőrnek: „Soha többet meg ne lássalak ezen a vonalon, most pedig nyisd ki az ajtót”. Belegondolva ez egy eléggé komoly fenyegetés annak, aki nem maga dönti el, melyik járaton dolgozik. Buszsofőrünk elfehéredett, és tanácstalanul, üres tekintettel bámult maga elé. Patt helyzet alakult ki, a vezető nem indulhatott el úgy, hogy a jármű elején egy férfi csüng. Hősünk, utasította a BKV alkalmazottat, – Nyisd ki az ajtót! Már öt perc is eltelt, de a helyzet nem látszott megoldódottnak, az emberek a busz belsejében, zúgolódni kezdtek. Gondolom ők is jártak már így mint a férfi aki még mindig a busz elején álldogált. Szabályos lázadás tört ki a 7-es buszon, a férfi előröl, az utasok pedig belülről sanyargatták az elhízott vezetőt. Végül nem volt más lehetősége, kinyitotta az ajtót, a férfi felszállt. Persze azonnal a sofőrhöz ment, és arcon vágta.
Nem szeretem az agressziót, de ezt a cselekedetet nem tudom elítélni, mivel velem is már sok esetben megtörtént, hogy kiröhögött a vezető. Remélhetőleg ezek után elgondolkodott a rosszmájú alkalmazott, hogy mi az amit megengedhet magának.
A BKV kötelékébe tartozó csürhe, akiket, ellenőröknek neveznek, ők is képesek bármire. Természetesen a BKV sosem ismerte el, hogy a jegyellenőrök teljesítmény bérben dolgoznak, pedig ez a mai napig így van. A helyzet, talán ma már nem is olyan vészes, de 2004-2007 között az alábbi jutalékot kapták, ezen bűnözők. (Sokan felháborodtok ezen, hogy bűnözőnek merem nevezni őket, de kérlek nyugodjatok meg, mert a következő tények, igazolják előző mondatom.) Minden csekk után, amit kiadtak, és adatokat, amit beszolgáltattak, a munkaadójuknak, ezért pénzt tehettek zsebre. Ezek a nem túl iskolázott alkalmazottak is hamar rájöttek, arra miként lehet munka nélkül, pénzt szerezni. Azok a jóhiszemű polgárok, kik átadták személyes iratukat, ezen csalóknak ők nagyon rosszul jártak. Ugyanis egyszerűen, az adataikat, többször felhasználták, és így ők pénzt kaptak, míg a szerencsétlen embereket a Dr. Kovács Sebestyén, ügyvédi iroda alkalmazottai kezdték el zaklatni, hogy fizessék ki a pótdíjat. Ma már nem lehetséges ez, mert a jegyellenőrök jutalékot, csak a helyszíni bírságból kapnak. Három év kellett, hogy elteljen, mire a BKV rájött, hogy alkalmazottai mire vetemedtek.

BKV jegyellenőr karszalag

BKV jegyellenőr karszalag

A BKV jegyellenőrök, elkérhetik az okmányaidat, abban semmi büntetendő nincs, de ha te azt mondod neki nem adom át, ö tehetetlen lesz, mivel nem rendelkezik a hatósági személyek jogaival.  Én mindegyikőtöknek az javaslom, ha nem akarsz kellemetlen helyzetbe kerülni, és a bírósággal levelezni, (hogy, hogy értem ezt a levelezést? Következő cikkemből kiderül) semmikép ne adja oda az igazolványait se nekik se senkinek. Nem kell megijedni tőlük, jobban féltik az állásukat, és természetesen, ha bármit tesz az ellenőr,  jegyezzük fel az időpontot a helyszínt, és néhány tanút, és irány a bíróság, és a BKV panasziroda.
A folytatásban a Dr. Kovács Sebestyén ügyvédi iroda, behajtó módszereit, lehetőségeit, és céljait írjuk le egy ott dolgozó, és a BKV-s adósságokkal, foglakozó dolgozó segítségével.

Folytatjuk…

Szerző: Frances Horror.

Címkék:

4 hozzászólás to “BKV. Figyelő! 1. rész.”

  1. eugene Says:

    Hát Frances, nem tudom, hogy teljesen mások járnak-e Óbudán, mint a Ferenciek terénél, de az én orrom előtt a buszsofőrök eddig kb. kétszer csapták be az ajtót, az meg nekem még belefér, biztos bal lábbal keltek, ezért nem fogok nekik ugrani. Ha valaki mindig épp futva éri csak el a buszt, mert cs*szik időben elindulni, az bizony így is járhat. (Igaz, hogy pár éve, amikor egyszer késésben voltam, és így maradtam le az 1-es villamosról, azért a lökhárítóba még belerúgtam én magam is =D)
    A szentendrei HÉV-en viszont az a felháborító, amit az utasok művelnek: hogy ordibálnak a jegyüket ellenőrizni próbálókkal (hölgyekkel is), meg hogy egyes szipirtyók személyes sértésnek veszik, hogy nem látják rajtuk, hogy elmúltak 65; a kisebbségi reakciókról ne is beszéljünk…

  2. naxx Says:

    BKV ellenőrnek iratot nem adunk át, maximum messziről megmutatjuk, de ilyenkor is erősen szorítsuk, mert bevett gyakorlat, hogy egy gyors mozdulattal ki akarják kapni az ember kezéből. Bármilyen problémázás esetén mondjuk, hogy rendőrt hívunk.
    Nekem a “legviccesebb” esetem az volt, amikor metró szakaszjeggyel 2 megállót utaztam, és az ellenőr be akarta nekem adni, hogy nem érvényes a jegy, mert többet utaztam vele, mint amennyit lehet. Aztán olyan 20 mp-nyi vizsgálódás után belátta, hogy nincs igaza, és mondta, hogy “mehetek”. Nem azt, hogy elnézést, vagy bocsánat… No comment.
    @eugene: szerintem ez nem kerületfüggő. Mindenhol vannak normális buszvezetők is, meg bunkók is. Viszont a szentendrei hév az megér egy misét. Szolgáltatói szempontból elég jónak találom, a kalauzok normálisak, mondjuk az felfoghatatlan számomra, hogy 1-2 évente felújítják valamely szakaszát, de ettől függetlenül pl. Szentendre és Pannóniatelep között olyan botrányos a sínek állapota, hogy olvasni telejsen lehetetlen, de a kocsik elején-végén még állni sem egyszerű.
    Viszont az utazóközönség az tényleg borzalmas, kezdve a 14 éves odahányós tinipicsákkal, az ablakot karcoló, meg egyfolytában üvöltöző “felnőtt” faszagyerekekkel.

  3. elegemone Says:

    még életemben nem futottam se villamos se busz után, minek? ha 2 perc mulva jön a következő.teljesen fölösleges. hameg becsukják előttem hát így jártam ha 5 perc késésben vagyok nem az a 2 fog odabaszni.persze mindenképp szarul esik az embernek ha pont az orra előtt csukják be az ajtót.az ellenőrökről télleg neis beszéljünk.amúgy igaz h neki nem vagy köteles odaadni az irataidat, de hívhat rendőrt, akinek már köteles vagy átadni szóóóval nemtom mennyíire megoldás az ha ragaszkodsz ahhoz h nem adod neki oda az iratokat.előbbutóbb eléri a célját. szerintem.amúgymeg az egész bkv egy fos és csak arra jó h firkáljuk. xD nah köszöntem. 😀

  4. Saruman Says:

    ÉN vagyok a legfontosabb ember a világon. Tehát ha futok a busz után várjon meg (meg a másik 80,aki rajta ül),ha pedig rajta vagyok akkor siessen, mert nem érek rá minden időben el nem indulót megvárni. Ez egy.
    Budapest az univerzum egyetlen városa ahol a két megálló közötti távolság kislabdadobással áthidalható,és a belvárosban a buszok, villamosok egymást tolják. (Külső kerületekben más a helyzet, ezt elismerem,de ott sem tragikus.)Ez kettő.
    A járművek állapota… Na az a sz r, de legalább firkáljuk. Ez három.
    Az ellenőrök. No ez már problémásabb, de van megoldás. Budapest az univerzum egyetlen városa ahol a a tömegközlekedés kvázi ingyenes. “Nem adom. Leszállok. Viszlát!” Ilyen egyszerű! Moszkvában ilyenkor felszólítás nélkül lőnének tarkón, de még Berlinben sem úsznánk meg ennyivel. Hát igen,ezek diktatúrák… Fúj! Bezzeg nálunk… mehetsz Isten hírével, oszt mégis mindenki panaszkodik, hogy drága. Az adatok kopipesztelése valóban megtörtént, vagy két éve a TV-ben is volt róla szó, de repültek is a “bűnözők” ,mint a győzelmi zászló… Amit máig nem értek, hogy mi értelme volt az ellenőrök eme tevékenységének, ugyanis -mivel én utána járok a dolgoknak mielőtt írok róluk – az itt leírtakkal ellentétben, csak a befizetett csekkek, bemutatott bérletek után kapnak jutalékot.(Meg persze a helyszínen kifizetett pótdíj után.) Folyamatban lévő esetek után nem. Ki az aki kifizet egy általa el nem követett tett után bármit is? Ha meg nem fizet, nincs pénz sem. Az indíték tehát homályos, de én valamiféle teljesítménykényszert sejtek mögötte, némi munkahelyi terrorral fűszerezve. (lsd. Főnök) Ez mittoménmennyi. Folytatnám, de görcsöt kaptak az ujjaim. Ha így folytatom, még megírom a Háború és békét.

Vélemény, hozzászólás?

