Sziget Fesztivál

by

2002 nyarán jártam először a szigeten, amit annak idején még a Pepsi szponzorált, és ekképp, egy fantasztikusan ötletes nevet adtak neki, Pepsi sziget. A belépő már akkor sem volt olcsó de mivel jobban kerestem, nem jelenthetett gondot az 5000 ft.-os napijegy. Az augusztus talán az év legmelegebb hónapja, és az első napon, mikor Gergő haverommal kimentem, nem hazudtolta meg ezt a tézist. Napon mintegy 40 fokot mértünk. Délután 1 óra lehetett, mikor beálltunk a jegyárusító pavilon előtt kígyózó sorba. Nagyjából fél óra várakozás után sorra kerültünk. Leszurkoltuk a pénzt, cserébe egy papír karkötőt kaptunk, ami ellenállt az izzadságnak, és elszakítani is szinte lehetetlen volt. Mikor elindultunk a hajógyári szigetre vezető hídon, szívem nagyot dobbant. Túljutva a biztonsági ellenőrzésen, elénk tárult a sziget.

Azok kedvéért, akik még nem voltak leírnám milyennek, láttam akkor.

Sziget 2007

Hatalmas, több mint 35.000 ember befogadására alkalmas, gyönyörű zöld pázsitos terület, szegélyezve a Dunával. Óriási hangszigetelt sátrak felállítva, ameddig a szem ellát. A Sziget közepén helyezkedik el a nagyszínpad, minek alapterülete nagyjából 150-200 nm. Előtte a küzdőtér, ahol akár 10 000 ember is elfér egyszerre. Mindenfelé, található italpult. Örömteli dolog, hogy a sör elfogadható áron vásárolható. A léptékek hatalmasak, így az étterem sátrakat is egy helyszínre telepítették, nagyjából egy 500 méter átmérőjű körben, ahol legalább 50 cég kínálja a finomabbnál finomabb étkeket. Az ott alvós jegyet váltók részére, zuhanyzót és mosdót is kialakítottak. Minden felé található mobil toalatt. Saját rendőrséggel és biztonsági szolgálattal rendelkezik a rendezvény. A zenei színpadok bő választéka mellett, számtalan egyéb szórakozási lehetőséget is kínál. Nagyszerű élményben lehet részünk, ha hajóval közelítjük meg a rendezvényt. Egyszóval minden adva van ahhoz, hogy jól érezzük magunkat.

Akkoriban még dohányoztam, és a mentolos Pall Mall volt a kedvencem. Szerencsémre a szigeten e cég promóciót tartott, és amikor vettem egy dobozzal, automatikusan öngyújtót kaptam mellé. Mielőtt nekivágtunk volna felfedezni a szigetet, megittunk egy korsó jó hideg sört. Hétköznap volt, nem voltak túl sokan, leginkább a Metal Hammer sátor volt a fontos számunkra, amit viszonylag messze helyeztek el a nagyszínpadtól. Ott már ilyenkor is nagy volt a nyüzsgés. Benéztünk, épp egy koncert zajlott, beférni nem tudtunk, de bevallom őszintén nem is nagyon akartam, mert legalább 60 Celsius fokos hőség volt. Elindultunk ebédelni, majd letelepedtünk a nagyszínpad elé, beszélgettünk, végre elérkezett a nap fénypontja a Hobo Blues Band koncertje. Hobó nem hazudtolta meg magát, nagyon igényes műsort láthattunk tőle. Az este leszállt, barátommal tovább söröztünk, majd roppant hangulatos körülmények között vacsoráztunk. Nem sok erőnk maradt mire leszállt az éj, ezért hajóra szálltunk, amivel a Jászai Mari térre jutottunk el, onnan pedig éjszakai járatokkal haza.

Nagyszínpad

Nem volt rossz élmény, de túl sok mindent nem tudtunk ott kezdeni magunkkal. Utólag belegondolva, ez a rendezvény sem megy ki másra, mint hogy berúgjunk, és zenét hallgassunk. Művészeti értéket gyakorlatilag nem képvisel.

Azon a nyáron még további négy napot töltöttem kint, és az óta is többször kimentem, bár már csak egy-egy napra. Feltétlen ajánlom mindenkinek, egyszer legalább látogasson el oda, és remek élményekkel lesz gazdagabb.

Szerző: Frances Horror

3 hozzászólás to “Sziget Fesztivál”

1. Mota boy Says:

Hmmm 2002ben 5000 ft-os napijegy? Vagy a memóriád rossz, vagy csúnyán átvertek, mert én csak 3000et fizettem anno. 🙂

2. Frances Horror Says:

de tényleg igen lehet igazad van mert ketten költöttünk mindennel együtt 10 ezret naponta akkor lehet tényleg csak 2 ezer volt 😀

3. Brigi Says:

Én 2009 ben voltam egész héten a Szigeten.
    Hatalmas, meglepő élmény.
    Mindenki barátságos volt. Minenféle zenével, programmal.
    A barátommal elsem tudtuk dönteni hogy melyik koncertre menjünk el.
    Mindenkinek ajánlom, hiszen van rock,alter,pop,techno,reggae,drum and bass, jazz is talán.
    A szórakozóhelyekről ne is beszéljek…
    Külön melegeknek,külön technosoknak,rockereknek,még romáknak is volt külön sátra.
    Van karaoke is amit sokszor néztünk és annyira jó volt, mert mindenki ott hülyéskedett,színészkedett,nagyokat nevettünk.
    Kaja különlegességek is vannak. Mi ettünk óriás palacsintát…hmmm…
    Na de ez a leglényegtelenebb…
    Jó mert annyi mindenkivel összelehet ismerkedni. És tök mindegy nekik hogy kivagy, vagy hogy tudsz-e a nyelvén… Haver vaaagy!!!:))
    Én nagyon szeretnék menni jövőre is.
    A sátorban alvás nekünk nem jött össze, mert a zaj, reggelig tart. 😀
    Ajánlom mindenkinek aki fontolgatja. Mert nagy buli!