Frances a vámpír. – avagy életem igaz története. 7. rész.

by

– A hírük megelőzte önöket uraim, azt is tudom, mi járatban vannak. – mondta Drakula. A teremtésünk kezdetét kutatják. Készüljenek fel hosszú történet lesz. Foglaljanak helyet, szívesen átadom önöknek a tudásomat, levéve ezzel vállamról a terhet, magamat a földbe ásva, ezek után örök nyugalomra térhetek. Egy ritka ajándékot is kapnak történetem végén tőlem, de ez egyelőre legyen még titok. Ha már akkor tudtuk volna, mivel jár a tudás talán nem is szomjazzuk. A könyvtárszobába hol a kandallóban égett a tűz, pattogott a vékony rőzse, kellemes meleget és vöröses fényt árasztott. Drakula leült, a mahagóni fából faragott íróasztal mögé, helyet mutatott nekünk, szemben a két gyönyörűséges, és kényelmes magas támlás piros fotelba. A keze ügyében lévő csengővel csengetett, mire megjelent egy szolga, aki az alább utasítást kapta. – Ne merjen zavarni minket senki reggelig, míg a kakas nem kukorékol. A cigány szolgáló, tudomásul vette, meghajolt ura előtt, és sietve távozott. Ákos arcára pillantottam, legszívesebben örömcsókot nyomtam volna rá. – Helyezkedjenek el kényelmesen, eme hosszú történethez méltóan. – mondta Drakula – és belekezdett.

1

Nagyon messzire kell visszarepülnünk az időben, senki sem sejti milyen ős régen jöttem a világra, a tévhit, ami elterjedt rólam, arról hogy lettem vámpír, tökéletes tévedés, amit én találtam ki, hogy a titkom, amit rejtegetek, örökké fedve maradhasson. Ezt a történetet mindenki ismeri, ezért csak néhány szóban említem meg. A tévhit szerint az úr 1431. évében születtem, Havasföldön, Romániába. Elizabetha gyönyörű feleségem, kit mindennél jobban imádtam, szeretett és féltett. Őseim kastélyában éltünk, anyámmal és apámmal. A harmincadik évemet tapostam, mikor nyugodt szeretett városunkat is elérte a háború.

1461.-et írunk Konstantinápoly elesett. A Vad török Romániát támadta ezzel fenyegetvén az egész keresztény világot. Én az erdélyi Román hős, a sárkány rend lovagja szálltam szembe velük. A Feleségem, Elizabetha, ki tiszta szívéből imádott, tudta, hogy túlerővel szemben állok ki, és féltett, hogy odaveszek. A Csatát seregem megnyerte, de a bosszúálló török egy nyílra tekert levélben feleségemmel halálhíremet tudatta. Mikor visszaértem, már halott volt Elizabetha. A három pap, ki engem szolgált, ezt mondta. – Öngyilkos lett a folyóba ölte magát, elkárhozott a lelke. Átadták imádott feleségem búcsú levelét „Meghalt az én hercegem, majd a halál újra egyesít minket” Ordítottam a fájdalomtól, – Ezért védelmeztem az egyházat, ezért oltalmaztam Jézust? Megtagadtam az egyházat, és a kápolnában lévő hatalmas kereszt közepébe szúrtam szablyámat, ekkor mindenhonnan ömleni kezdett a vér. Felfogtam egy arany kupába, és a következőt üvöltöttem. – A vér az élet, és én most magamhoz veszem Jézus vérét.

2

Nos, barátaim, ez a jól ismert legenda, ami nem fedi a valóságot, viszont ahhoz, hogy életbe tudjam tartani a reményt, és őrizni, azokat, akiket őrizni kell, elengedhetetlen volt ismerté tenni, egy kitalált történetet.

Ekkor a kakas kukorékolt, a szolgáló megjelent az ajtóban, tisztelet teli pillantást vetett reánk, majd nyugodt csendes hangsúllyal szólt. – Uram, közeleg a hajnal. Drakula utasította, a szolgálót, hogy mutassa meg nekünk szálásunkat. A kriptába vezetett minket, ahol arannyal borított díszes szarkofágok álltak. Sosem láttam még ilyen gazdagon díszített, ősi nyugvóhelyet. Miután a szolga eltávozott, kinéztem a kripta kis ablakán. Drakulát pillantottam meg aki játszi könnyedséggel kastélya falán mászott, halandók szemének szinte láthatatlan sebességgel. Mikor visszafordultam, Ákosra esett pillanatosom, Úgy éreztem, ha valamiért, hát miatta érdemes tovább élnem hallhatatlan sorsom.

Folytatjuk…

Szerző: Frances Horror

Címkék: , ,

Vélemény, hozzászólás?

