Made in Hungária

by

Ezt a részletet Szebenszky Ákosnak ajánlom 🙂

“Mikor mindenki más disszidálna, a hatvanas évek derekán egy kamaszfiú hazatér a hawai inges, rágós és kóla-mámorban úszó Amerikából, hogy elterjessze a Rock’n’Roll vírusát Budapesten. A fiatal zenész arról álmodozik, hogy ő lesz a következő Jerry Lee Lewis. Régi barátai azonban nem fogadják vissza, mert a falkavezér immár Röné, a Csókkirály. És ezt még tetézi, hogy szerelme, Vera is új fiúval jár. Mikinek nem marad más választása, mint benevezni a Ki Mit Tud-ra, hogy mindent elsöprő zenéjével visszahódítsa elvesztett szerelmét és barátait.”

Made in Hungária

Made in Hungária kritika

Valahogy elkerülte a figyelmemet, ez a film, pedig ha tudok róla biztos moziba nézem meg, de ma már úgy vélem talán jobban jártam, hogy megvártam a DVD megjelenést. Az alkotás tökéletes, és nagyon hangulatos Rock and Roll fílingel indult, de sajnos ez a megállapítás csak az első öt percre vonatkozik, sőt ha úgy veszem akkor gyakorlatilag a kezdő felirat alatti részre korlátozódik. Amint megpillantottam a szereplőket rögtön elszörnyülködtem. A főszereplő pálmafás ingben, rágóval a szájában, hátrafésült hajjal, feltűnően színes nadrágba. Egyből ráébredtem ez egy paródia. Ettől a pillanattól kezdve viszont úgy is álltam hozzá.
Az ötvenes években játszódó vígjáték az akkori fiatalokat, és a Magyarországon hőskorát élő szocializmust csúfolja ki. A történetet egyszerű és hétköznapi. Egy esetlen kétbalkezes civil rendőr, aki a tehetségtelen fiát szeretné benyomni egy menő bandába, és amikor nem sikerül neki akkor inkább úgy dönt hogy őket sem engedi érvényesülni. De mivel emberünk ügyefogyott, ezért se ezt, se azt nem tudja megvalósítani. Persze mindig van egy nagyobb hal, ki mindenkinek parancsol, és mivel a cél az aktuális „Ki mit tud” vetélkedő megnyerése, fiatal sztárjaink előtt nincs lehetetlen, természetesen a film végére minden jóra fordul, és főlényesen nyernek.
A teljesen átlagos történet bemutatja az ötvenes évek Magyarországának vezetőit, természetesen teljesen idiótának beállítva. Egy kis pitiáner tolvaj történetét is beleszőtték (gondolom ez hozta volna meg az izgalmat, de inkább elcsépeltnek hatott). Talán a legrosszabb az volt az alkotásban, hogy még a fiatalokat is bugyutának állították be, eme remek TV2 produkcióba.
Végszóra is láttam már rosszabb filmet is, egy gyenge matinénak betudom. Komoly hiba, hogy a poénosnak szánt jeleneteken sajnos nem tudtam nevetni. Akkor ajánlom csak ennek a filmnek a megtekintését, ha épp nincs más amivel elüsd az idődet.
Sajnos kezd megváltozni a véleményem a magyar filmgyártásról. A rendszerváltás után, remek filmeket készítettek. Maradandó emlék a szánomra a Miniszter félrelép, és a Valami Amerika 1. része, valamint az Üvegtigris mindkét része, és végül de nem utolsó sorban a Csak szex és más semmi. Továbbá nagy örömömet leltem az újraforgatott filmekben is: A Meseautó, az Egy szoknya egy nadrág vagy a Hyppolit a lakáj című remekművekben. Az utóbbi években a sikereken felbuzdulva sorra készülnek a Magyar filmek, de sajnos értéket nem tudnak képviselni.

Értékelés:
Történet: 2
Látvány: 3
Szereplők: 3
Zene: 5
Műfajában: 3

Összesen adható pontok: 25
Kapott pontok: 16
64%

Szerző: Frances Horror


Reklámok

Címkék: , ,

Egy hozzászólás to “Made in Hungária”

  1. Báncsa Fül Says:

    Nekem tetszett a film, én az üvegtigrist nem bírtam, a másodikat már meg sem néztem.

    Moziban, nadrágban, nem moziba és nadrágba.
    Légyszi figyelj erre legközelebb.

Vélemény, hozzászólás?

