District 9

by

“Lassan már 28 éve, hogy az idegenek űrhajója Dél-Afrikába érkezett. Alig vártuk, hogy a földönkívüliek végre kapcsolatba lépjenek velünk, de a találkozást nem ilyennek képzeltük. A két faj között elmérgesedett a helyzet. Az állam és az MNU ideiglenes szállásokon látta vendégül őket, ami mára már emberek elől elzárt terület, mely egy élhetetlen szeméttelepre hasonlít. Az idegenek lassan olyanokká váltak, mint az állatok. Már nem akarjuk, hogy itt legyenek. Miért nem mennek el? Miért nem arra fordítja az állam a pénzünket, hogy végre kitessékelje őket az űrbe? Polgárháború fenyeget. Az MNU át akarja telepíteni a tiltott zónában élő lényeket egy másik, városon kívüli területre. Ekkor elszabadul a pokol.”

District 9

District 9 Kritika

Napjainkban egyre kevesebb Sci-fi filmet láthatunk. Korábban viszont eme stílusban készült mozik, gomba módra szaporodtak a filmgyártók keze alatt. Nem hiszem, hogy a közönség megunta volna ezeket az alkotásokat, hanem talán a stúdiók fogytak ki az ötleteikből. Ám most egy olyan művet tártak elénk ami ebben a kategóriában vadonat újnak számít, és nagy élvezetet okoz a nézőknek.

Mikor elkezdődik egy film, az első percben meg tudom ítélni, hogy tetszeni fog-e. Most viszont melléfogtam. Mivel nem kedvelem a a kézi kamerával felvett filmeket, s mivel eme alkotás ilyen technikával készült, elszörnyedtem, azonban a mozi alkotói ezt is olyan tökéltesen oldották meg, hogy kritikus szemem számára új dimenziót nyitott meg ezen területen. Az első öt perc elteltével azt gondoltam egy vígjátékot látok, mivel a főszereplő egy pipogya embert személyesített meg. De ahogy az idő telt és egyre jobban belemerültünk a történetbe, kezdett kibontakozni a cselekmény, a szerencsétlennek tűnő főszereplő, az életét teljesen felforgató kalamajkába kerül, és láss csodát kiderült, nem is annyira eszement idióta. A film történetéből kiindulva, magunkra ismerhetünk, és jómagam akár ilyennek is el tudom képzelni az emberek reakcióját a harmadik típusú találkozásokra. Divattá váltak napjainkban a filmek happy-end el való befejezése. Nos itt egy teljesen reális végjátékot kapunk a pénzünkért cserébe.

Egy pillanatig sem unatkoztam, a két órás időtartam alatt, egyszer nem néztem az órámra, és mikor vége lett, felkiáltottam, ez túl rövid volt. Az alkotók a befejezést jó Amerikai filmgyárhoz méltón nyitva hagyták, ami ez esetben véleményem szerint nem baj, sőt várom a folytatást.

A film megtekintését szinte mindenkinek ajánlom. Kik horrorra, Sci-fire, vagy egy akciófilmre vágynak nem fognak csalódni, a látványos izgalmas műremekben.

Értékelés:
Történet: 4
Látvány: 5
Szereplők: 4
Zene: 4
Műfajában: 5

Összesen adható pontok: 25
Kapott pontok: 22
88%

Szerző: Frances Horror

Címkék: , ,

2 hozzászólás to “District 9”

  1. meister245 Says:

    nagyon komoly film, csak ajánlani tudom 😀

    remélem a szinkront nem tolják el, eredetiben a legjobb + felirat ha kell.

  2. floofamous Says:

    Én is láttam nekem semmi bajom vele.sőt nekem nagyon tetszik.Majd nem olyan mint egy dokumentum film: ) csak kicsit megpaprikázva.

Vélemény, hozzászólás?

