Domsleepless Interjú, avagy bemutatok egy különc, igazi EMO-t. 1. rész.

by

Adatlap:

Név: Kiss Domán
Becenév: Domsleepless
Lakóhely (kerület is): Budajenő közvetlenül a II. kerület mellet
Horoszkóp: Vízöntő
Általános iskola: Túl sok volt…
Középiskola: Budai Középiskola
Életérzés: EMO
Kedvenc állat: Cápa
Kedvenc zenekar(ok): AFC, The Used, My Chemical Romance, Silverstein – de  mindent meghallgatok ami teszik
Kedvenc étel: Pizza
Hobbi: Blogolás, zene, foci, gitár-ének, haverok, csajozás, partik

Frances Horror: Napjainkban, mikor az érzelmek teljesen kihaltak, és az emberek agyában más gondolat nem kering, mint, saját önnön érdekeik megvalósítása bármi áron. Furcsamód, azonban néhány évvel ezelőtt reményt kaptunk arra, hogy visszakaphatjuk emberi mivoltunkat, és a normális társadalom centrikus gondolkodásmódot. Valami elkezdődött, mely napjainkban már szinte teljesen kihalt. Fiatalok kis csoportja, rájött arra, hogy az érzelmek roppant fontosak az életben. Felfogták, hogy minden emberkülönböző, de attól még ember, mert esetleg másként gondolkodik. Ők voltak az EMOK. Elmesélnéd, saját tudomásod szerint, hogy alakult ki ez az irányzat?

Domsleepless: Fura mód úgy nevezném, hogy az EMO talált rám és nem én rá. Szóval tény, hogy 2005-2006-ban nővérem, mikor nagyon megkedvelte ezt a stílust, mikor még nem volt divat hallottam már róla, de nem érdekelt az egész. Még falusi suliba jártam, itt senki nem volt az, nem érdekeltek minket a stílusok. Aztán egy nap, nagyjából 2007 tavaszán elmentem fodrászhoz és a fodrász akaratom ellenére a mai divatos szembe lógós hajat vágott nekem, erre mondta nővérem kit csak pár hónapig fogott meg ez az irányzat, de azóta is szereti, hogy tiszta EMO lettem. Én meg csak néztem. Elkezdtem utána érdeklődni és pár hónap múlva jöttem rá igazán, hogy ez az én stílusom, mintha a sors is úgy akarta volna, hogy én is ebbe a körbe tartózzak. Aztán persze máig is nap, mint nap változik a véleményem, gondolkodásom róla. Úgy érzem néha talán túl sokat is foglalkoztam az EMO-val és szerencsére nagyon sok EMO és EMO közeli embert tudhatok barátomnak, ismerősömnek, de az e körökben való fiatalokkal való mozgásom mostanság már megállt, a régi társaságom, amit néhányad magammal indítottam el másfél éve a Deák téren a Westend tetőn és Millenárison keresztül, feloszlott. Úgy érzem az EMO olyan dolog, ami akaratom ellenére is nagyon közel áll hozzám.

Domsleepless

Frances Horror: Sok évvel ezelőtt, kialakult egy irányzat, melyet akkor DARK-nak neveztek, teljesen különbözött a ma jól ismert, és hasonló nevet viselő, életstílustól. Akkoriban a fő képviselője az angol The Cure, nevű zenekar volt, kik megtévesztésig hasonló gondolkodást képviseltek, mint a mai EMO-k. A dalaik érzelmesek voltak, és felismerték azt, hogy a világ tele van fájdalommal rettegéssel, szörnyűséggel. Mára azonban ez a stílus teljesen átalakult. fő képviselője a magát egyetlen igaz Antikrisztusnak gondoló Marilyn Manson. Nos, abból aminek ö tartja magát, teljesen kitűnik, hogy a DARK mára szöges ellentétet mutat az ősidőkkel szemben. Visszakanyarodva a kezdetekhez. Te vagy az egyetlen olyan ismerősöm, aki nyíltan felvállalja azt, hogy EMO gondolkodású, és ezért különösen nagy tisztelettel adózok feléd. Számodra mit jelent az EMO?

Domsleepless: Mint már mondtam a gondolkodásom az EMO-ról mindig változik. Az én szemembe egyfajta művészet, érzelem kimutatásról szól.  Az EMO, mint tudjuk régebben egy zenei irányzat volt, ami csak ugyan ironikus, hiszen akkor is tiltakoztak ellene bőven. Manapság csak egy múló divat, amelyből mindenki kinő egyszer vagy megunja, netán tán addig kötekednek vele, hogy leáll az egésszel. Úgy gondolom ez igazán a férfi nem irányzata, kik mindig a nagyfiút játsszák, hogy milyen kemények és azok a tinédzserek kik ehhez kezdtek tartozni azok is eleinte férfiakból álltak és merték kimutatni, amit éreznek, mertek őszinték, lenni önmagukhoz és úgy gondolom, hogy ez egy olyan dolog, melyet érezni kell, nem nagyon lehet beszélni róla, főleg, hogy mindenkinek mást jelent. Nekem az EMO vagy túl érzelmesség abból áll, hogy másképp fogok fel dolgokat. Másképp állok a szerelemhez, más vagyok, ha boldog vagyok és más vagyok, ha szomorú vagyok. Utóbbi sajnos elég gyakori eset tud lenni. De ezek mind a külsőtől függetlenek, a tipikus haj, öltözék ezek csak a divat részei. Mellesleg bár sok fajta zenét meghallgatok, de az ilyesfajta zenék azok melyekben úgy igazán ki tudom élni magam, úgy értem, hogy ezek azok a zenék, melyek azt éneklik meg amit érzek, és amit én is énekelnék, ha tehetném. Számomra az EMO nem a saját magam nevetségessé tevéséről, vagy depizésből áll és vak az illető, ki engem is a mai magyar „EMO” társadalomhoz vesz, mert nagyon kevés embert tudnék megemlíteni kinek tényleg, van valós fogalma erről az irányzatról és tényleg sokat számít neki ez a stílus, nem pedig csak egyfajta divatról vagy éppen figyelem felkeltésről. Úgy gondolom hazánkban az EMO nem csak Amerikához képest, hanem külföldhöz képest is csak egy vicc és ezt úgy mondom, hogy rengeteg nagy és kis országban jártam már.

Holnap 23 órakor folytatjuk…

Szerző: Frances Horror

Címkék: , , , , , , ,

4 hozzászólás to “Domsleepless Interjú, avagy bemutatok egy különc, igazi EMO-t. 1. rész.”

  1. domsleepless Says:

    Milyen jó lett:)várom a folytatást:)

  2. Frances Horror Says:

    Szia Dom 🙂
    Amugy tényleg jó lett!! Sőtt talán a legjobb!

  3. passer-by Says:

    “Napjainkban, mikor az érzelmek teljesen kihaltak…”
    “Fiatalok kis csoportja, rájött arra, hogy az érzelmek roppant fontosak az életben.”

    Nem mondanám, hogy ez igaz. Én nem vagyok emo, mégis fontosak nekem az érzelmek, a barátnőm, a családom, a barátaim. Szerintem ezzel a társadalom nagy része így van. Nem a gyűlölköző emberekre gondolok. Az átlagpolgároknak ugyanolyan fontosak az érzelmek, mint egy emo-nak, azért, mert ti többet hangoztatjátok, nem jelenti, hogy nektek már fontosabbak

  4. domsleepless Says:

    midnen ember más..de abban biztos vagyok,hogy teljesen más a felfogása,pl nekem ,mint neked vagy egy más stílusu személynek…ezt nem tudom így elmondani,de anyira nem hülyeség ami Frances leírt ezt elhiheted.

Vélemény, hozzászólás?

