Öngyilkos bolondok és vega idióták – Néhány tévhit az emo stílussal kapcsolatban

by

Az emberek, meglátásom szerint, rendkívül hajlamosak arra, hogy azt amit nem ismernek rendesen, különböző, légbőlkapott tévhitekkel elferdítsék. Erre példaként az emo stílust szeretném kiemelni, részben, mert magam is ide tartozom, és mert erről rengeteg, rendkívül ostoba sztereotípia kering. Csokorba szedtem párat és válaszolnék rájuk.

Az emok folyton csak sírnak és vagdossák magukat.
Nem tudom, ez az előítélet honnan ered. Egy átlagember is szokott sírni, mégha nem is mutatja ki. Mi kimutatjuk, ezért lehet minket sírni látni. De nem csak sírásból áll az életünk, hisz láttam én már emokat teli szájból nevetni, vagy épp a vidámparkban a hullámvasúton sikítani. A vagdosáshoz meg csak annyit, hogy persze, vannak ilyenek is, de általánosítani nem kellene, hisz túlnyomó többségünk csak kenyérszeletelés céljából ragad kést.

Az emo fiúk melegek, vagy biszexuálisak.
Nem, ez sem igaz. Persze, magasabb nálunk a melegek aránya, hisz… valljuk be, az emoboyok veszettül szexik (szerintem), de ismerek egy csomó heteroszexuálist is. Aki nem hiszi, annak csak egy nevet mondanék: Winters a.k.a. WintiScene. Wintiről tudni kell, hogy a legheteróbb ember, akit valaha is ismerni volt szerencsém. Amennyit Ő csajozik, az valami hihetetlen. Igaz, Ő Scene, de az emot és a scenet kevés választja el egymástól, szóval szerintem felhozható Ő is ellenpéldaként.

Nem minden emoboy meleg.

Minden emonak hosszú fekete haja van, és a szemébe lóg.
Ebben van igazság, de annak ellenére nem mondanám, hogy ez a kötelező megjelenési forma, hisz nekem is szőke a hajam. Igaz, a szemembe lóg, és hosszú is, na de akkor sem fekete. A szín voltaképp mindegy, de ha nem hosszú, akkor sem tragédia. Vannak olyan emok is, akik egyáltalán nem néznek ki így, és mégis, emok. Az egész az életfilozófia és beállítottság kérdése, nem a kinézeté.

Az emok vegetáriánusok.
Itt ismét csak magamat hozhatom fel példaként. Emo vagyok, mégis steak a kedvenc ételem. Nem kötelező senkinek sem vegetáriánusnak lenni, azt eszik mindenki, amit akar.

“Az érzelmek túl vannak értékelve…”
Ezt sokan csapták a fejemhez. Igen, lehet túlértékeljük az érzelmeket, de mi a jobb? Ha egy kicsit érzelgősebbek vagyunk az átlagnál, vagy, ha érzelemmentes pszichopatákként mindenkin átgázolunk, mind fizikailag, mind lelkileg? Szerintem inkább legyen valaki érzelgős, mint érzelemmentes.

Az emok gyakran megpróbálják megölni magukat.
Igen, ezzel is sokat lehet manapság találkozni. Ezt nem mondanám feltétlen igaznak, hisz, ha mondjuk egy rappert elég lelki trauma ér, akkor lehetséges, hogy Ő is elkezd az öngyilkosság gondolatával játszadozni. Lehet, hogy itt magasabbnak tűnik a halálozási ráta, de csak amiatt, mert más stílusoknál nem annyira felkapott hiedelem az öngyilkosság. Pedig, szerintem az arányok ugyanúgy festenek, csak mindenki az emora asszociál, ha öngyilkosságról van szó.

Az emok azért hordanak karkötőket, mert azzal takarják el a vágások nyomait.
Én speciel azért hordok karkötőt, mert jól néz ki… Komolyan már, ki találta ki, hogy az emo egyenlő az öngyilkossággal? Ez ugyanolyan idióta tévhit, mint, hogy minden néger csak sültcsirkét eszik és bicikliket lop.

Nem minden emo vagdossa magát.

Az emok mindent utálnak.
Nem, ez is komplett hülyeség. Nem utálunk mi semmit, egyszerűen van olyan, hogy bizonyos dolgokat érdektelennek találunk, de ki nem? Én példának okáért oda vagyok a vitorlázásért és a vitorláshajókért. Ez már kicsukja azt, hogy mindent utáljak.

Csak az az igazi emo, aki emo zenét hallgat.
Az emo nagy mértékben a toleranciáról szól. Ha nem tolerálnánk, hogy mondjuk valaki Lady Gagát is szereti az Anti Fitness Club mellett, akkor azt toleránsnak lehet vajon nevezni? Nem. Az, hogy ki most milyen zenét preferál, az mindegy, hisz mindenki önálló egyéniség, mindenkinek megvannak a maga kedvencei.

Remélem ezzel eloszlattam pár tévhitet. Ha valamit kihagytam volna, bocsánat, én csak azokat írom, amiket nekem mondtak, illetve amikről már hallottam.

A bejegyzést egy képpel szeretném lezárni. Ugyan ez egy kicsit gúnyt űz az emoból, de szerintem az is fontos, hogy valaki magán is tudjon nevetni.

Nyersfordítás: Bárcsak a pázsitom is emo lenne, akkor magát vágná.

Minden jót:  Chris Deviant

Reklámok

Címkék: , , , ,

5 hozzászólás to “Öngyilkos bolondok és vega idióták – Néhány tévhit az emo stílussal kapcsolatban”

  1. csoopie Says:

    nagyon jó cikk szépen összeírtad az általánosságokat:] (Y)

  2. Chris Deviant Says:

    Köszi. =)

  3. hozearmando Says:

    nagyon tetszik a cikk, tényleg.
    amúgy az én észrevételem, de sajnos ilyen téren én is általánosításokba estem, hogy a legtöbb – magát emonak valló – stílusbeli pont, hogy nem emo zenét hallgat. Nagyon elterjedt a hardcore (ez mondjuk közel áll hozzá), a drum and bass, de mostanság még inkább az underground hiphop. Ott az OSG, ami egy hiphop fesztivál. Javarészt mégis “emok” vannak ott. Nagyon kevés emoval találkozom, aki post-hc-t, vagy screamot hallgatna.

  4. Chris Deviant Says:

    Ez teljesen igaz. Mondjuk én inkább a rock más válfajai felé hajlok. De szeretem a screamot is.

  5. publicista Says:

    Ez az egyik legbutább írás, amit valaha olvastam, már bocs!

Vélemény, hozzászólás?

