Válaszom néhány nekem szegezett kérdésre

by

Üdvözletem minden olvasónak!

Az utóbbi időben, mióta én is, mint szerkesztőtárs tevékenykedem a Szubjektív Magazinnál, egyre több támadás ér. Ezek rendszerint más blogokon, e-mailben, kommentárok formájában vagy közösségi portálokon érnek. Nos, csokorba szedtem a legalapvetőbb kérdéseket, és válaszolok is rájuk. (Sok esetben nem hagytam meg az eredeti nyelvezetet, mert meglehetősen alpári és közönséges volt.)

“Annak ellenére, hogy emo vagy, meglehetősen gonosz a humorod. Ez mégis hogy fér össze? Nem tartod magad álszentnek?”
Nem, nem tartom magam álszentnek. Az, hogy kinek milyen a humora, az a magánügye, és attól még mert emo vagyok, lehet fekete humorom. Igen, én az a fajta vagyok, aki ha balesetet lát, előbb röhög, aztán hív mentőt. De az emo és a fekete humor nem zárja ki egymást. Lehet röhögök, de segítek. Csak a végeredmény számít, és az ugyanaz, mintha sajnálkoztam volna.

“Csak azért lógsz Frances Horroron, mert netceleb akarsz lenni?”
Nem, ha ismernél egy picit, tudhatnád, hogy Frances jó barátom, másrészről meg, soha életemben nem akartam híres lenni. Én jobb szeretek a háttérben maradni. Nem nekem való az a fajta élet, ahol nap mint nap felismer valaki. Sosem kértem meg Francest, hogy vegyen be a Szubjektív Magazin szerkesztőségébe, vagy, hogy rakjon ki az oldalsávjába. Ő ezeket pusztán barátságból tette, és én is viszonoztam eme gesztusokat a személyes blogomon.

“A neved annyit tesz mint Deviáns Krisz. Tisztában vagy egyáltalán a deviáns szó jelentésével?”
Igen, pontosan tudom, mit jelent az, hogy deviáns. És, igen, én ezt magamról kijelentem. A deviáns szó önmagában nem jelent negatívumot, hisz, ha már a szó eredeti jelentését nézzük, az sem negatív, pusztán annyit fejez ki, hogy másoktól, ill. a normálistól eltérő. Szerintem ez nem elítélendő dolog, bár mondjuk, attól függ, mire értjük a devianciát. Nem vagyok se dendrofil, se nekrofil, se egyéb. Itt pusztán arról van szó, hogy kicsit eltérek attól, amiket a társadalom diktál.

“Te egy az egyben olyan vagy, mint Frances Horror. Papolsz a toleranciáról, holott te magad minden vagy, csak toleráns, és megértő nem. Szerinted ez így mégis rendjén van?”
A toleráns beállítottságom odáig terjed, amíg nem ütközik bele alapvető emberi jogokba. Így a népirtást, a mások megalázását, a hatalommal való visszaélést, a kapzsiságból elkövetett emberölést, meg egyéb bűntényeket képtelen vagyok tolerálni és megérteni. Ha mindenkivel toleránsak lennénk, akkor most rögtön kiengedhetnénk az összes bűnözőt a börtönökből. Toleráns vagyok, hisz sosem ítélnék el valakit a bőrszíne, a nemi orientációja, vagy az enyémtől eltérő gondolatai miatt. Viszont, ha valaki az ok nélküli kötözködés, vagy a mások személyi jogainak a megtiprását is elfogadhatónak tartja, akkor tegye fel magának a kérdést, hogy ez rendjén van-e.

“Hogy lehet, hogy Te, mint emo, nem tevékenykedsz semmilyen művészeti ágban?”
Egyszerű: Nem vagyok művészetileg tehetséges, én ahhoz túlzottan földhözragadtan gondolkozom. És én mindig is úgy vagyok a dolgokkal, hogy mindenki azt csinálja, amihez ért. Mondhatnám, hogy most nekiállok rajzolni, de tökéletesen felesleges, mert a rajztudásom megragadt a koordinátarendszerek, diagrammok, és pálcikaemberek szintjén. Mellesleg, az emo nem jelenti rögtön, hogy valaki művész is. Csak vannak emo művészek, és Nekik vannak bizonyos szép műalkotásaik, de maga az emo nem egyenlő a művészetekkel.

Egyelőre ezek voltak az értelmesebb kérdések, igaz, volt még pár, de azok ennél személyesebbek, így azok majd a saját blogomra mennek.

Addig is minden jót: Chris Deviant

Reklámok

Címkék:

Vélemény, hozzászólás?

