Napiszar – Ki mit gondol?, avagy a közvéleménykutatásom gyümölcse.

by

Üdv mindenkinek!

Untig lerágott csont, hogy mi, itt a Szubjektívnél nem vagyunk éppen baráti viszonyban az ilyen “fikázó-honlapokkal”, mint a napiszar, puruttya, vagy másolataik. Arról már írt Frances, hogy Ő mit gondol, Pradox is leírta ezzel kapcsolatos gondolatait, és nekem is hasonló a véleményem, mint Nekik. Épp ezért a mai nap folyamán némi közvéleménykutatást végeztem ezzel a témával kapcsolatban, és igencsak meglepő dolgokat mondtak nekem az emberek.

Először egy osztálytársamat kérdeztem e témáról, aki szerint vannak vicces képek, főleg ahol az emberen látszik mennyire “rút”. Igaz, Ő sem ért teljesen egyet, hogy valakit kirakjanak, csak azért mert meleg, emo, vagy éppenséggel roma származású. Én ezzel az állásponttal nem teljesen értek egyet, hisz a csúnya emberek is emberek, és szerintem inkább dicséretes, hogy ki mernek rakni magukról képet, és épp ezért nem kellene a földbe döngölni az önbizalmukat. Persze, más kérdés, ha egy olyan képről van szó, ahol szépnek állítja be magát az illető, holott ténylegesen csúnya. Az ilyennél rendszerint lemondóan sóhajtok, majd hálát adok szüleimnek, hogy neveltek belém egy egészséges önértékelést.

Megkérdeztem egy tökátlagos srácot egy plázában. Láttam rajta, hogy meglehetősen sík szellemi színvonalon áll, de azért gondoltam, jó lenne egy ilyen véleményét is hallani. Idézem: “Szerintem tök fasza honlap, rohadt nagyokat szoktam rajta szakadni, főleg a büdös k*csögökön akik ott vannak.” Sőt, még hozzá is tette, hogy nekem is a napiszaron a helyem. Amikor megkérdeztem, hogy szerinte etikus e ilyen honlapot működtetni, annyit felelt, hogy szarik bele, lényeg, hogy vicces. Ez fényesen mutatja az értelmi szintjét.

Majd, msnen megkérdeztem egy magát emo-közelinek valló embert, aki szerint rendkívül etikátlan, amit az emokkal művelnek, hisz úgy uszítják a népet eme stílus ellen, hogy csak az előítéletekre és tévhitekre alapoznak, és az igazságot nem közlik, mindezek mellett pedig képtelenek elfogadni, hogy egyes fiatalok ezen a módon fejezik ki magukat. Szerinte szórakoztató, ha egy olyan kép van kint, ahol valaki mondjuk a saját hányásában fekszik, de nem érti, mi a baj azzal, ha valaki emo és kirak egy képet magáról. Azt is elítélte, miszerint sokan egy kép alapján próbálják mások nemi identitását megkérdőjelezni, hisz az ilyesmit nem lehet csak egy kép alapján megítélni. A “napi rajokkal” nem tud nagyon együtt érezni, hisz, a sok negatív tapasztalat alapján kevésbé tud az ott képviselt etnikummal megértő lenni, igaz, pusztán származás alapján Ő sem szokott embereket elítélni.

Konklúzióként levonnám azokat a következtetéseket, hogy, bár van pár szórakoztató kép is, de a postok nagyon nagy része uszító jellegű és tökéletesen etikátlan, ugyanis, ha már elítélnek valakiket, akkor legalább a szerkesztők is merjék az arcukat felvállalni, és ne csak egy monitor mögül kritizáljanak másokat. Persze, nekem mondhatják, hogy nézzek már magamra, de szerintem én, mint emo, jóval többet tudnék a valós életben elérni, mint azon emberek gyülekezete, akik, hogy saját fizikai és szellemi hiányosságaikat kompenzálják, mást se csinálnak, csak képekhez írnak uszító kommentárokat, és kritizálnak, ezek mellett pedig nyilvánvalóan tele vannak komplexusokkal és egyéb hibákkal.  De persze, az egész IQ-szinthez is köthető, és szerintem sajnálatos, hogy egy ilyen etikátlan, és morálisan a béka valaga alatt lévő honlap ekkora sikereket ér el. De persze, kinek mi tetszik. Ezek szerint erre van kereset a magyar internetezők körében. Sajnos. Mindenesetre, szívből tudom szánni a szerkesztőket.

Chris Deviant

A harmadik véleményért köszönet Hozé Ármándónak.

Reklámok

Címkék: , , , ,

6 hozzászólás to “Napiszar – Ki mit gondol?, avagy a közvéleménykutatásom gyümölcse.”

  1. Chris Deviant Says:

    Igen, de a cikkben pont a Te véleményed közöltem, szóval ez világosan kirí belőle. 😀

  2. Jonná Says:

    Túlmisztifikáljátok azt a honlapot… az interneten nem létezik etika. Szerintem a látszattal ellentétben nem csak a csőcselék nézi, akik hozzám írtak, úgy ahogy visszafogták magukat, nálam pedig nincs is moderáció. Hozzáteszem az értelmi szint ott jött ki egyeseknél, hogy el se kezdték olvasni, már írták be hogy “kurva anyád”. Sok ott a paraszt, de nem értem mit foglalkoztok vele ennyit. Bár igaz, hogy a fiatalok szerint, ez a menő… de ez csak internet.

    Ha valakit érdekel, írtam még nagyon régen egy bejegyzést róla, amit később fel is raktak a napiszarra:

    http://sjonna.wordpress.com/2009/05/10/napiszar/

  3. cappykentucky Says:

    Etikának azért csak kéne lennie valami alapszinten, mert emberek vagyunk; legalábbis szerintem az emberi létünkhöz bizonyos illem is hozzátartozik. Ha névvel, ha névtelenül. A magyarországi fiatalság sem túl értelmes, ebben teljesen egytértek, egyre kisebb az a réteg, amelyik még a normális gondolatok köré építi az életét. A legtöbben a Mónika és Balázs showkon nőttek fel, aztán az internet segítségével elérhették a napiszar oldalt is, ami tovább fokozta értelmi képességüket. De igazából nem tehetnek róla, mert csak a közösség példáját követik. Azt amit a többiek csinálnak. Komolyan, ez a honlap tiszta fasisztákat nevel a társadalomból. Aki eltér a megszokott dolgoktól a kinézetét illetően, már utálják is. Vagy a másik véglet, aki meg hülyét csinált magából, azt meg dicsőítik. Na mindegy; én ettől tartózkodom. Az igazat megvallva én még nem is találkoztam olyannal, akivel igazán megértettem magam, de ettől még nem csapódok oda a bagósokhoz, hogy aztán én is tartozzak valahova, közben játszom a hülyét. A fiatalságot nem is érdekli, hogy fog boldogulni majd az életben, csak az ivás a lényeg, meg hogy anyuci tolja alájuk a pénzt – ahogy ezt egy tanárom mondja mindig. Gimibe járok, de a 9-10. évfolyamon már kezdenek megjelenni az IQ-bajnokok. Ezt még a tanárok is mondták. Na, abbahagyom mostmár 😀

  4. XSB Says:

    Nálunk is voltak hülyék szép számmal (most már közgazdasági egyetemre járok, itt szerencsére már nincsenek).Egyébként meg, ha szétnézel napiszaron, azt látod, hogy 1-2 ember megérdemli, hogy kikerüljön, 1-2 kiprovokálja (napiszar láw rovat), 1-2 meg abszolút nem illik oda, csak az olvasók-,és szerkesztők igénytelensége miatt kerülnek fel. Azaz kitesznek minden szart.

    Fikablogokra szerintem “szükség” van, kell egy görbe tükör az emberiségnek, de nem az kéne,hogy legyen a cél, hogy mindenki egyre hülyébb legyen… Bár.. a hülyéket könnyű irányítani.

  5. Chris Deviant Says:

    HA görbe tükröt akarsz ajánlok figyelmedbe pár könyvet. George Orwell:1984 ; Chuck A. Palahniuk: Harcosok Klubja ; Dr. Csernus Imre: Ki nevel a végén? stb.

  6. XSB Says:

    Köszönöm, de Csernust utálom. A harcosok klubját filmben láttam, Orwelltől pedig az állatfarmot olvastam. A helyzet az, hogy ritkán jut időm olvasni. Mellesleg Orwell nem igazán a mai társadalomnak állít görbe tükröt – szerintem.

Vélemény, hozzászólás?

